کدام چک ها از 5 بهمن برگشت می خورند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک طی چند سال اخیر در کوشش بوده است هویت صاحبان تراکنش های بانکی با قاطعیت هرچه بیشتر شفاف گردد و به همین دلیل نیز نسبت به راه اندازی سامانه نهاب با همکاری سازمان هایی از جمله ثبت احوال کشور، ثبت شرکت ها، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی ربط اقدام نموده است.

کدام چک ها از 5 بهمن برگشت می خورند؟

بر این اساس و به منظور عمل به تکلیف قانونی، از روز 5 بهمن ماه، تمام تراکنش های فاقد کد شهاب در ساتنا برگشت می خورند.

کد شهاب همان کدملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی است.

از این رو بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست گذار پولی و بانکی، با جدیت هرچه تمام تر فرایند جلوگیری از انجام تراکنش هایی که به یک شخص حقیقی یا حقوقی مشخص مربوط نیستند را شروع نموده است و این مهم بلافاصله در سایر سامانه های بین بانکی و پس از آن در سامانه های درون بانکی اجرا می گردد.

لذا افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار ننموده باشند، نمی توانند از خدمات بانکی بهره مند شوند.

یادآور می گردد، این اقدام بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانک ها و موسسات اعتباری موجود است، تاثیری نخواهد داشت و صرفاً حساب ها و تراکنش هایی را که فاقد شناسه ملی هستند را برگشت می زند.

در انتها بار دیگر تأکید می گردد، با توجه به مهلت طولانی که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، زمان مشخص شده تمدید نخواهد شد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5918

به "کدام چک ها از 5 بهمن برگشت می خورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام چک ها از 5 بهمن برگشت می خورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید