پارک آبشار تهران (

به گزارش مجله بای بلاگ، در زمان گشت و گذارتان در پارک آبشار یکی از سازه های جالب توجه که از دور در سمت شرقی خودنمایی می نماید یک برج کبوتر است.

پارک آبشار تهران (

امروز در گردش خبرنگاران به یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده پایتخت، پارک آبشار تهران سر می زنیم. منطقه ای کوهستانی که چشم انداز تازه و جذابی از شهر تهران به شما می دهد.

چطور برویم؟

به غربی ترین نقطه پایتخت بروید، انتهای بزرگراه همت غرب، بالاتر از دریاچه و پارک چیتگر؛ اتوبان شهید خرازی، خروجی پارک آبشار تهران.

حالا در نزدیکی پارک جنگلی لتمال کن، منطقه ای سرسبز در میان کوه های تهران نمایان خواهدشد؛ این پارک به دلیل داشتن آبشاری زیبا و مصنوعی، به نام پارک آبشار مشهور شده، پارک آبشار تهران. آب از بالاترین طبقه پارک به پایین فرو ریخته و منظره جذابی را ایجاد می نماید.

پارک آبشار تهران، تفرجگاه غرب پایتخت

پارک آبشار نسبتاً تازه ساخت است و با اینکه هنوز شاید در میان تهرانی ها شهرت و محبوبیت پیدا ننموده، اما میان ساکنان غربی شهر تهران حسابی جای خودش را باز نموده است. طرحی شبیه باغ های سنتی ایرانی دارد. به صورت طبقه طبقه ساخته شده و هر طبقه آن فضای سبز، آلاچیق و برکه های منحصر به خود دارد.

جالب است به شما بگویم بسیاری از افراد صبح های زودشان را با پیاده روی در این پارک زیبا و تماشای چشم انداز غرب تهران آغاز می نمایند، اصلاً این روزها پارک آبشار یکی از مسیرهای جذاب کوه پیمایی و باغ راه های کوهستانی سرسبز و پرطرفدار است؛ با پیاده راه هایی از جنس مصالح سنگی و چوبی و طراحی مناسب که حتی بچه ها و سالمندان هم می توانند تا بالاترین ارتفاع آن صعود نمایند.

در طول راه تان برای رسیدن به بالای پارک آبشار در هر طبقه پارک، برکه ها و آبشارهای مصنوعی کوچک و بزرگی می بینید که کار زیباتر و خنک کردن محیط را انجام می دهند. از میان آلاچیق ها و برکه های کوچک و بزرگ که رد می شوید، نگاه تان به چشم انداز شهر تهران می افتد که هر لحظه وسیع تر می گردد. درختان را که پشت سر می گذارید و از برکه کنار رستوران با آن گل های نیلوفر آبی و درختچه های سرسبزش عبور می کنید؛ چه جای خوبی آمدید.

در پارک آبشار تهران چه خبر؟

تهران زیر پای شما

اولین چیزی که در پارک آبشار توجه شما را به خود جلب می نماید چشم اندازی ست که از پارک به تهران دارید. زمانی که ماشین را در پارکینگ پارک می کنید و به سمت بوستان راه می افتید منظره وسیع زیرپای تان ناخودآگاه شما را به سمت خود می کشد. زیباترین جایی که در این چشم انداز از همه بیشتر جلوه گری می نماید دریاچه چیتگر است. هر اندازه که طبقه های پارک را پشت سر بگذارید دیدی زیباتر مقابل چشمان تان ظاهر می گردد.

کوه پیمایی

پارک آبشار به خاطر داشتن مسیرهای مختلف و متنوع، چشم اندازهای متفاوت و جذاب و همچنین طراحی خوب مسیرهای کوه پیمایی، پیاده روی را به اندازه ای برای تان لذت بخش می نماید که فراموش می کنید تا چه اندازه راه آمده و چقدر انرژی مصرف نموده اید.

- عکاسی در پارک آبشار تهران

از نماهای مختلف اطرافتان و آن مناظر زیبای زیر پایتان تا دلتان می خواهد عکس بگیرید. در زمان گشت وگذارتان در پارک آبشار یکی از سازه های جالب توجه که از دور خودنمایی می نماید، یک برج کبوتر است. منظره جالبی برای عکس دریافت. سلفی های جذاب هم یادتان نرود.

- پیک نیک، ورزش، بازی

آلاچیق هایی که در جای جای پارک تعبیه شده برای دورهمی های خانوادگی یا محبت آمیز عالی است. همچنین پارک آبشار برای علاقه مندان به ورزش در هوای آزاد نیز جای مناسبی است. به سمت محوطه پرچم بزرگ ایران بروید و از وسایل ورزش همگانی که در این قسمت گذاشته شده است، بهره ببرید و لذت ببرید.

اگر هم خانوادگی و با بچه ها به پارک آبشار آمده اید نگران بازی و سرگرمی آن ها نباشید. در زمین بازی مناسبی که برای بچه ها ساخته شده است، بچه ها دلبندتان می توانند ساعت های خوشی در آن داشته باشند و دوستان جدیدی پیدا نمایند.

- خوشمزه گردی در پارک آبشار تهران

از دیگر تفریحاتی که در این پارک می توانید تجربه کنید، خوشمزه گردی در کافه و بوفه های این پارک است. مخصوصاً صبحانه تازه با چشم انداز دریاچه چیتگر و چاشنی فضای باطراوت پارک، بسیار لذت بخش است. اگر هم دوست دارید طعم غذاهای خیابانی را با منظره ای از شب های غرب تهران ببینید می توانید غروب ها و شب ها به پارکینگ شماره 3 این پارک مراجعه کنید و از غذا خوردن در فضای باز لذت ببرید.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 448

به "پارک آبشار تهران (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک آبشار تهران ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید