مقایسه آیفون 11 پرو، پیکسل 4XL و گلکسی اس 20 اولترا در ضبط ویدئوی اسلوموشن

به گزارش مجله بای بلاگ، ویدئوی اسلوموشن یا حرکت آهسته یکی از جالب ترین قابلیت هایی است که در دوربین گوشی های هوشمند گنجانده شده که به ما کمک می کند ویدئو ها را با نرخ فریم بالایی ضبط کنیم. ویدئو هایی که در حالت عادی بسیار سریع تر از آنچه که می توانیم ببینیم و درک کنیم در جریان هستند.

مقایسه آیفون 11 پرو، پیکسل 4XL و گلکسی اس 20 اولترا در ضبط ویدئوی اسلوموشن

مدت زمان زیادی است که دوربین های عکاسی حرفه ای به این قابلیت مجهز شده اند اما اکنون می توانیم در گوشی های هوشمند خود نیز به فیلم برداری آهسته بپردازیم و از ثبت آهسته لحظات سریع زندگی خود لذت ببریم.

معمولا افرادی که به بررسی گوشی های هوشمند می پردازند یا حتی برخی از کاربران، آنقدرها به قابلیت اسلوموشن اهمیت نمی دهند. حتی طبق نظر سنجی هم که وب سایت Phonearena انجام داده بود، تنها 3 درصد از کاربران به استفاده از آن علاقه نشان دادند.

بنابراین تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم به عملکرد سه تا از بهترین گوشی های بازار یعنی گلکسی اس 20 اولترا، آیفون 11 پرو و گوگل پیکسل 4XL تا ببینیم کدام یک از آن ها در ضبط ویدئوی اسلوموشن بهتر عمل می کنند.

تمام این ویدئو ها با سرعت 240 فریم بر ثانیه به ثبت رسیده اند چون این نهایت سرعتی است که هر سه گوشی از آن پشتیبانی می کنند. البته گلکسی اس 20 اولترا حالتی تحت عنوان Super Slow-Motion نیز در اختیار دارد که با کمک آن می تواند در سرعت 960 فریم بر ثانیه به ثبت ویدئو بپردازد.

پتنت جدید سامسونگ، گوشی هوشمندی را با 6 دوربین متحرک نشان می دهد

ثبت ویدئو های اسلوموشن ساده است. ابتدا ویدئو را به شکل عادی ضبط کرده و سپس با ویرایش آن، معین می کنید کدام قسمت آن در حالت اسلوموشن اجرا شود. رابط کاربری هر سه گوشی نیز در این زمینه ساده و به دور از پیچیدگی است.

در مقایسه با سرعت 240 فریم بر ثانیه، 960 فریم بسیار جذاب تر است. البته گوشی ها در چنین سرعتی 1 ثانیه از زمان عادی را ثبت می کنند و به همین خاطر زمان بندی درست اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. انتظار می رود در آینده و با پیشرفت گوشی های هوشمند، ضبط ویدئو های اسلوموشن نیز ساده تر و البته پیشرفته تر شود.

ویدئوی شماره 1

در ویدئوی اول، می بینیم که میزان کنتراست آیفون آنقدر بالاست که تصویر کمی نویزدار به نظر می رسد. اس 20 اولترا هم تا حدودی مشابه آیفون عمل کرد اما در حفظ تعادل رنگ ها عملکرد بهتری داشت. در مقایسه با این دو گوشی، پیکسل 4XL ویدئوی کدرتری را به ثبت رساند اما به طور کلی کیفیت نمونه ثبت شده رضایت بخش و خوب است.

اما همانطور که می بینید، سرعت 240 فریم بر ثانیه برای ثبت یک ویدئوی هیجان انگیز کافی نیست و به همین خاطر حالت سوپر اسلوموشن اس 20 اولترا را هم در آخر اضافه کردیم و نتیجه دقیقا همان چیزی بود که باید از یک ویدئوی اسلوموشن انتظار داشته باشیم. البته کیفیت به طرز قابل توجهی افت کرد اما ویدئو به شکل فوق العاده ای آهسته به ثبت رسید.

بسته به نوع سلیقه شما، برنده این بخش می تواند یکی از هر سه گوشی باشد اما طبق بررسی، ظاهرا اس 20 و پیکسل مشترکا در مقام اول و آیفون در مقام سوم قرار می گیرند. البته این در شرایطی است که هر سه در سرعت 240 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند.

ویدئوی شماره 2

این صحنه برای ضبط ویدئوی اسلوموشن حتی با سرعت 240 فریم بر ثانیه عالی است. لحظه ای که بادکنک پر از آب تلوتلو خوران به گیاه نزدیک می شود و سپس بعد از برخورد با آن می ترکد، یکی از صحنه هایی است که اصلا نمی توان با ویدئوی معمولی لذت تماشای آن را درک کرد.

هر سه گوشی عملکرد فوق العاده ای در ثبت ویدئویی با کیفیت داشتند و همین مسئله انتخاب برنده را بسیار سخت می کند. با این اوصاف اگر بخواهیم سخت گیرانه، تنها یک گوشی را برنده اعلام کنیم، آن محصول به خاطر حفظ تعادل بهتر رنگ ها، پیکسل 4XL خواهد بود.

ویدئوی شماره 3

بار دیگر در بخش کیفیت نتیجه مشابهی را شاهد هستیم اما متاسفانه سرعت 240 فریم بر ثانیه برای ثبت چنین صحنه ای بسیار کم هست. بدیهی است در این بخش باز هم اس 20 اولترا می تواند به لطف قابلیت سوپر اسلوموشن ویدئوی فوق العاده ای ضبط کند اما وقتی به سرعت 240 برسیم، هر سه گوشی عملکرد مشابهی از خود نشان می دهند.

هیچ یک از این سه گوشی نمی توانند ویدئویی ضبط کنند که در تلویزیون های 4K بهترین کیفیت را از خود نشان دهد اما اگر بخواهیم این ویدئو ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم یا در خود گوشی تماشا کنیم، همین کیفیت نیز عالی است.

مقایسه دوربین هواوی P40 پرو، P30 پرو، گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

ویدئوی شماره 4

وقتی شرایط نور برای فیلم برداری کمی از شرایط ایده آل فاصله می گیرد، تفاوت عملکرد سه محصول در زمینه کیفیت بسیار بیشتر به چشم می آید. در اینجا اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو توانستند به نسبت کننده گوگل عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

سرعت تیر بیشتر از آن است که بخواهیم با سرعت 240 فریم بر ثانیه از دیدن آن لذت ببریم اما حرکات کمان بعد از شلیک تیر بسیار بهتر به نمایش درآمد.

ویدئوی شماره 5

در این ویدئو اس 20 اولترا توانست شفافیت بهتری را به نمایش بگذارد و همین مسئله موجب شده دنبال کردن تیر کمی آسان تر باشد. البته همچنان سرعت بالای تیر، فریم ریت بیشتری را برای نمایش بهتر جزئیات می طلبد و هرچند اس 20 اولترا با سرعت 960 فریم بر ثانیه از کیفیت ویدئو می کاهد اما به خوبی نشان می دهد که تیر رها شده چقدر انعطاف دارد.

ویدئوی شماره 6

این تنها ویدئویی بود که درون محیط خانه ضبط شد و علی رغم اینکه سه چراغ در محیط روشن بود اما اس 20 و آیفون 11 پرو نتوانستند به روشنایی و وضوح پیکسل 4XL عمل کنند. کیفیت صدا هم در هر سه گوشی بسیار خوب و دلنشین بوده اما به نظر می رسد کنندگان سامسونگ و اپل عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

نتیجه گیری

با بررسی همه این ویدئو ها، اگر بخواهیم یک برنده داشته باشیم باید اس 20 اولترا را انتخاب کنیم که از حالت سوپر اسلوموشن بهره می برد و می تواند با سرعت 960 فریم بر ثانیه ویدئو ضبط کند. هرچند در سرعت 240 فریم هم باز این اس 20 اولترا و پیکسل 4XL هستند که رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که اس 20 اولترا محصول سال 2020 است و دو مدل دیگر در سال 2019 عرضه شدند. اگرچه کننده اپل در این مقایسه با اختلاف نه چندان فاحش در رده سوم قرار گرفت اما برای مقایسه منصفانه تر باید تا تا ماه نوامبر و عرضه آیفون های سری 12 منتظر بمانیم.

آیا دوربین گلکسی اس 20 اولترا می تواند جایگزین دوربین DSLR شود؟

منبع: phonearena

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2797

به "مقایسه آیفون 11 پرو، پیکسل 4XL و گلکسی اس 20 اولترا در ضبط ویدئوی اسلوموشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آیفون 11 پرو، پیکسل 4XL و گلکسی اس 20 اولترا در ضبط ویدئوی اسلوموشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید