معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا

به گزارش مجله بای بلاگ، سویا از زمانیکه بازدیدنمایندگان بر پیاده روها سنگفرش جالبش پا می گذارند و در گردشگاه هایی که با درختان نخل پر شده قدم می زنند، جذابیتی جادویی را برای آنها به ارمغان می آورد. بناهای عالی، لامپ های قدیمی خیابان ها و کالسکه هایی که از اسب استفاده می نمایند، محیطی جادویی را ایجاد نموده اند. با ما در مقاله دیدنی های معروف سویا همراه شوید تا شما را با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری سویا برایتان جالب خواهد بود.

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا

فهرست مطالب

کلیسای جامع سویامحله سانتا کروزقلعه سلطنتی آلکازارپارک ماریا لوئیزا و میدان اسپانیاموزه هنرهای ظریفجشنواره هفته مقدسموزه پایکوبی فلامنکوورزشگاه و موزه گاوبازی سلطنتی مایسترانزاخانه پیلاطسموزه باستان شناسیمحله تریاناصومعه سنت پائولاعمارت شهرداریکتابخانه کلمبیناکاخ کنتس لبریخا

کلیسای جامع سویا

کلیسای جامع سویا، بزرگترین کلیسا در جامعه مسیحیت بوده و گنجینه های هنری منحصر بفردش نظیر ندارند. این مورد از دیدنی های معروف سویا که جز فهرست میراث جهانی یونسکو است، بین سالهای 1402 و 1506 در مکان مسجد اصلی شهر ساخته شد. برج گیرالدا در اصل مناره مسجدی بود که در قرن 12 از طریق حاکمان موروها موحدون بنا گشت. برای رسیدن به این مورد از برترین جاذبه های گردشگری سویا، گردشگران از حیاط درختان پرتغال عبور نموده که زمین روبه روی مسجد بوده است.

با ورود به کلیسای جامع، گردشگران از اندازه های بزرگ تالار کلیسا حیرت زده خواهند شد. فضای داخلی آن با پنج راهرو 117 متر طول، 76 متر عرض و 40 متر ارتفاع دارد. این فضای بزرگ بزرگترین فضای داخلی سبک گوتیک را در اسپانیا دارد. نیایشگاه اصلی (Capilla Mayor)، تصویر محراب (retablo) درخشانی را داشته که شاهکار حکاکی روی چوب به سبک گوتیک است. در مرکز آن تصویری نقره ای از مریم در حالت نشسته (Virgen de la Sede) واقع شده است که با 45 نما از زندگی مسیح و زندگی مریم احاطه شده است. در جناح جنوبی این مورد از دیدنی های معروف سویا، بنای یادبودی از کریستف کلمب قرار داشته و در پشت سر نیایشگاه اصلی نیایشگاه سلطنتی (Capilla Real) واقع شده است.

محل اصلی نگهداری ظروف مقدسه کلیسا، اتاق باشکوهی مربوط به قرن 16 بوده که شامل شمعدانی بزرگ و صلیبی از نقاشی به نام پدرو کمپانیا است. در محل نگهداری ظروف مقدسه، گنجینه ای واقع شده است که تاج ارزشمند آراسته شده به جواهرات قدیس پادشاهان را در خود جای داده است.

آدرس: Catedral de Seville, Plaza del Triunfo, Avenida de la Constitución, Seville

محله سانتا کروز

سانتا کروز با جذابیتی که از سویای قدیم به ارث برده، طی قرون وسطی تحت حکومت موروها محله یهودی ها بوده است. بسیاری از کلیساهای این محله در اصل نیایشگاه های یهودی ها بوده و این محله با پیاده روهای پر پیچ و خم سنگفرش شده، خانه هایی به رنگ سفید با پاسیوهای جذاب و میدانهای زیبا پر شده با کافه های فضای باز شناخته می گردد. این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا دو موزه مشهور و ارزشمند دارد: موزه مرکز تفسیر محله یهودی ها که تاریخ سفاردی های شهر را به نمایش می گذارد و موزه بیمارستان کشیشان مقدس؛ بیمارستانی قرن هفدهمی برای کشیش های بازنشسته که حالا کلکسیون بنیاد Focus Abengoa از نقاشی و تندیس ها در آن واقع شده است.

قلعه سلطنتی آلکازار

قلعه سلطنتی آلکازار در اصل دژ حاکمان موروئی و بعدا پادشاهان مسیحی در قرون وسطی بوده است. این مورد از دیدنی های معروف سویا در قرن 10 برای حاکمان موروئی ساخته شد. در قرن 11، این کاخ در دست حاکم و شاعر اسطوره ای، المؤتمن بود. بعد از تسلط دوباره مسیحیان در دهه 1360، معماران موروئی ساختمانهایی به سبک مدجن را برای پادشاهی ظالم به نام پدرو ساختند. گردشگران از در ورودی اصلی وارد شده که به پاسیوی دختران باکره ختم می گردد. این محوطه زیبا بین سالهای 1369 و 1379 ساخته شده و معماری اسلامی همراه با طاقهای باشکوهی را نشان می دهد.

از قدیمی ترین فضاهای این مورد از برترین جاذبه های گردشگری سویا، سالن سفیران بوده که سقف گنبدی استالاکتیک باشکوهی با کتیبه و سنگ نوشته هایی به دست خط عربی دارد. آن طرف پاسیوی شیرها، اتاق جلسات بوده که با صنایع بسیار بدیعی تزئین شده است. حتما زمانی را برای گردش در باغهای آن تنظیم کنید. این باغ ها که به زیبایی آراسته شده اند، پر از نخلهای برگدار، درختان پرتغال شیرین و رزهای رنگارنگ هستند. محوطه ها، استخرهای تزئینی و فواره های با طراوت، قسمت های اصلی این چشم انداز بوده که به سبک سنتی اندلس ساخته شده اند.

آدرس: Plaza del Triunfo, Seville

پارک ماریا لوئیزا و میدان اسپانیا

پارک ماریا لوئیزا به سبب بزرگی و عظمتش یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا است. میدان اسپانیا 50000 مترمربعی هم با بالکن های نرده ای یک ساختان به سبک نئو-موروئی احاطه شده است. فواره ای تاریخی قسمت اصلی این مورد از برترین جاذبه های گردشگری سویا بوده که آبراه آرامش چهار پل عابر پیاده روی خود دارد. پارک ماریا لوئیزا با میدان اسپانیا و فواره مرکزیش، مکان نمایشگاه های جهانی در سال 1929 بودند. پارک به رودخانه نزدیک بوده و ورودی اصلی آن در خیابان ایزابل کاتولیک واقع شده است. ساختمانهای تاریخی زیبا و نیمکت های کاشیکاری شده رنگارنگ، فضایی رویایی را ایجاد نموده و چشم اندازهای آن از باغچه های گل تزئینی، خیابان های مرموز، فواره های موروها و استخرهای تزئینی بهره برده اند.

موزه هنرهای ظریف

سویا موزه ای استثنایی از هنرهای ظریف دارد که در صومعه مرسد قرار گرفته است. گفته می گردد این مورد از دیدنی های معروف سویا بهترین کلکسیون از نقاشی را دارد. این کلکسیون کارهای هنری دوره گوتیک طی قرن بیستم را پوشش داده و گردشگران می توانند بعضی از بهترین نقاشی های هنرمندان مشهور از جمله الگرکو، پاچکو، ولاسکوئز و آلونزو کانو را ببینند.

آدرس: 9 Plaza del Museo, Seville

جشنواره هفته مقدس

جشن هفته مقدس یکی از هیجان انگیزترین جشنواره هاست. در دنباله روی از سنتهای قرون گذشته، برادران کاتولیک از محله های مختلف شهر در حرکتهای دست جمعی شرکت کردند. آنها که لباس توبه پوشیده بودند، بنرهایی را حمل می کردند که با تمثال های قدیس ها به زیبایی آراسته شده بودند. اجتماع اصلی در شب جمعه نیک (Good Friday) و صبح جمعه نیک است؛ مراسمی که در کلیسای جامع طی هفته مقدس برگزار می گردد. بقیه سال گردشگران می توانند همچنان نماد مشهور اجتماع هفته مقدس را در بازیلیکای ماکارنا ببینند.

موزه پایکوبی فلامنکو

فلامنکو هم پایکوبی است و هم آواز خواندن، ولی مهمتر از همه جلوه ای از روح است. بهترین رقاصان فلامنکو فرآیند تکنیکی و همچنین موهبتی خاص داشته که سبب گوش دادن به احساسات می شوند. موزه پایکوبی فلامنکو زیبایی فلامنکو را با نمایش هایی از تمام جنبه های هنری دارد. این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا شامل لباسهای فلامنکو، نمایشهای ویدیویی خلاقانه و دیگر نمایشهای آموزشی است. این موزه مدرسه فلامنکو هم دارد و از ساعت 7 تا 8 شب میزبان اجراهای حرفه ای فلامنکو است.

آدرس: Museo del Baile Flamenco, 3 Calle de Manuel Rojas Marcos, Seville

ورزشگاه و موزه گاوبازی سلطنتی مایسترانزا

مایسترانزا یکی از بهترین ورزشگاه های گاوبازی و یکی از برترین جاذبه های گردشگری سویا بوده که برای 14000 نفر صندلی دارد. این مورد از برترین جاذبه های گردشگری سویا که در سال 1761 ساخته شد، به سبک باروک طراحی شده و صندلی های طاقداری دارد که در روزهای آفتابی سایه صندلی را فراهم می نمایند. این ورزشگاه بیضی شکل بوده و موزه ای در آن واقع شده است که شامل لباسهای سنتی، عکسها و نقاشی هایی مرتبط با هنر مهیج گاوبازی هستند.

آدرس: 12 Paseo de Colón, Seville

خانه پیلاطس

این مورد از دیدنی های معروف سویا که از طریق معماران موروئی و مسیحی ساخته شده، سبکهای مختلف مدجن را دارد و جزئیاتی از گوتیک و رنسانس نیز به آن اضافه شده اند. این بنا که به نوعی از معماری اندلسی بهره برده، یک ایوان مرکزی دارد که دکوراسیون آن با کاشی های سرامیکی رنگارنگ (azulejos) و مجسمه هایی عتیقه صورت گرفته است. پلکان اصلی و نیایشگاه خصوصی هم ارزش دیدن را دارند.

آدرس: 1 Plaza de Pilatos, Seville

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی که در پارک ماریا لوئیزای واقع شده است، غرفه نمایشگاهی نئو-رنسانسی بوده که برای نمایشگاه آمریکای لاتین سال 1929 ساخته شد. این کلکسیون با آثار اوایل دوره پارینه سنگی شروع شده و با آثاری موروئی و مدجن از قرون وسطی انتها می یابد. در طبقه همکف مصنوعاتی قرار دارند که در مکان باستان شناسی ایتالیکا پیدا شدند. در بین آثار برجسته این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا می توان به جواهرات طلا و تندیسی از دیانا اشاره نمود. دیگر اثر دیدنی این گنجینه، کارامبولو (Carambolo) مربوط به دوره تارتسین (Tartessian) بوده که در اتاق خودش در طبقه اول به نمایش درآمده است.

آدرس: Plaza de America, Seville

محله تریانا

محله تریانا یکی از خیابانهای سنگفرش باریک و کوچه هایی بوده که به میدانهای خاصی می رسند. چیزی که محله تریانا را متمایز نموده، میراثش بعنوان محله قدیمی سفالگران و همچنین جامعه کولی است. برای قرنها مردم این محله از خاک رس حوضچه های رود گوادالکیبیر برای ساخت سرامیک های اندلسی اصیل استفاده نموده و کارگاه های سرامیک تریانا که اکثرا در خیابان Callao، خیابان Antillano Campos و خیابان Alfareria قرار دارند، بیشتر به کاشی های سرامیکی رنگارنگ ظریفشان شناخته می شوند. مغازه های این محله نیز صفحات سرامیکی، فنجان ها، پارچ ها، وسایل پذیرایی و دیگر اشیای زیبا برای منزل را می فروشند.

صومعه سنت پائولا

صومعه سنت پائولا در سال 1473 از طریق آنا سانتیلان ساخته شد. برای پنج قرن این صومعه به عبادت خدا و مطالعه کتاب مقدس اختصاص داشت. این صومعه در راهروهای خود مجموعه ای مهم هنری داشته و گردشگران می توانند در این صومعه از میراث هنری بازدید نمایند.

آدرس: 11 Calle Santa Paula, Seville

عمارت شهرداری

این عمارت حیرت انگیز که مربوط به قرن 15 است، از طریق دیگو ریانو (Diego Riaño) و به سبک پلترسک (Plateresque) طراحی شد. برجسته کاری هایی که ماهرانه در نمای جنوبی حکاکی شده اند، تصاویری از داستانهای تاریخی و اسطوره ای و همچنین نشانه های موسسان گفته شده شهر را به نمایش گذاشته اند. این مورد از دیدنی های معروف سویا در قرن 19 با نمای اصلی نئوکلاسیکال بازسازی شد که رو به میدان نئوا است. دروازه ای طاقدار بنای شهرداری را به صومعه فرانسیسی مجاور متصل نموده و گردشگران می توانند برای بازدید از فضای داخلی آن نیز اقدام نمایند.

آدرس: 1 Plaza Nueva, Seville

کتابخانه کلمبینا

پسر کریستف کلمب، فردیناند کلمب مجموعه این کتابخانه را در بین سالهای 1496 و 1539 جمع آوری کرد. کتابخانه کلمبینا یکی از مهمترین کلکسیون های کتاب عصر رنسانس با تمرکز بر نوشته جات انسانی و ادبی دوران طلایی است. در اصل فردیناند کلکسیونی را با خرید کتابها در طی سفرش در سراسر اروپا جمع آوری کرد. متاسفانه، تعداد زیادی از نسخه های اصل گم شده و امروزه این کتابخانه شامل 3200 جلد بوده که 1250 کتاب با چاپ نخستین در آن مشاهده می شوند.

آدرس: Calle Alemanes, Seville

کاخ کنتس لبریخا

کاخ لبریخا یک عمارت اشرافی زیبا بوده و به نحوی ساخته شده است که پلکان بزرگش که به ورودی و سقف های باشکوه قاب کاری شده ختم می گردد، حیرت انگیز است. دیوارهای آن با تزئینات پلترسک به سبک عربی آراسته شده و محوطه آن پر از گیاهان اندلسی است. همچنین، در این کاخ گنجینه های باستانی شامل موزائیک ها، لیوان ها، ظروف و مجسمه های باستانی به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس: 8 Calle Cuna, Seville

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5736

به "معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی سویا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید