لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات بررسی می شود

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در سفر یکروزه به استان اردبیل در جمع مدیران مدارس استثنایی این استان که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد گفت: لایحه ای در خصوص استثنا شدن کارکنان حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری تنظیم شده که هفته آینده در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی خواهد شد.

لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات بررسی می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با اشاره به کمبود 12 هزار نیرو در آموزش وپرورش استثنایی گفت: در شورای سازمان آموزش وپرورش استثنایی که با حضور وزیر آموزش وپرورش برگزار گشت، مصوب شد سالانه 10 درصد از نیروهای استخدامی آموزش وپرورش به این حوزه اختصاص یابد.

معاون وزیر با اشاره به کمبود فضای آموزشی در آموزش وپرورش استثنایی اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی آموزش وپرورش استثنایی در سراسر کشور به 210 مدرسه برای رسیدن به استاندارد مطلوب نیاز دارد. بر همین اساس استان اردبیل نیز از 210 مدرسه به 8 مدرسه استثنایی دیگر نیاز دارد که یک مدرسه از این تعداد امروز در پارس آباد کلنگ زنی شد و در صورت تأمین زمین توسط استان بقیه مدارس نیز با مشارکت خیرین ساخته خواهد شد.

وی در ادامه به مهارت افزایی دانش آموزان استثنایی و اتصال آن ها به بازار کار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رشته های جدید برای تدریس در مدارس متوسطه حرفه ای پیشنهاد داده شده است.

معاون وزیر تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان استثنایی را از ضروریات دانست و اضافه نمود: 2 سالن ورزشی 200 مترمربعی درون مدرسه ای ویژه دانش آموزان استثنایی استان اردبیل در آینده نزدیک ساخته خواهد شد.

حسینی با اشاره به 40 چرخش تحول آفرین در حوزه استثنایی گفت: از سال آینده در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدرود به دبستان، آزمون های تشخیص نشانگان مسائل یادگیری نیز گنجانده خواهد شد که بدین وسیله مسائل پنهان در دانش آموزان شناسایی شود.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه در دنیا رویکردی جدید در فرایند تشخیص و مداخله بهنگام برای دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری تحت عنوان مدلRTI، در حال گسترش است اظهار کرد: این مدل بیش از آنکه به دنبال برچسب گذاری به بچه ها باشد، تلاش میکند بوسیله تلفیق، ارزیابی و مداخله بهنگام از بروز مسائل یادگیری اساسی پیشگیری کند.

وی اضافه نمود: تغییر جهت از رویکرد انفعال به رویکرد فعال، گسترش خانواده محوری و مدرسه محوری به جای مرکز محوری و رویکرد والد محوری و معلم محوری به جای رویکرد مربی محوری از ویژگی های این مدل است.

وی شرح داد: با طراحی آزمون های روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می توان نوآموزان دارای مسائل یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مسائل بیشتر شد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش وپرورش استثنایی در سه حوزه خدمات حمایتی، خدمات توان بخشی درون و برون مدرسه ای و خدمات توان بخشی در قالب مراکز مشاوره به ارائه خدمات توان بخشی می پردازد اظهار کرد: اعتبارات خدمات توان بخشی از 4 میلیارد تومان در سال 1398 به 7 میلیارد تومان در سال 1399 رسیده است و تعداد این خدمات از 16 آیتم به 18 آیتم افزایش یافته است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6519

به "لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید