قرص را بدون آب نخورید

به گزارش مجله بای بلاگ، اگر پس از مصرف قرص احساس درد پشت جناغ سینه، سوزش، تهوع و استفراغ کردید به پزشک مراجعه کنید، احتمالاً بعد از انجام آندوسکوپی شاهد ایجاد زخم هایی در مری خواهیم بود که نشان از آسیب ناشی از مصرف قرص هاست.

قرص را بدون آب نخورید

به گزارش خبرنگاران، باز شدن قرص داخل مری، پیش از رسیدن به معده باعث ایجاد اختلالاتی وحشتناک در مری و حتی سوراخ شدن آن می گردد.

قرص پس از بلعیده شدن توسط تحرکات مری به سمت معده راهنمایی می گردد، با توجه به اینکه قرص های مصرفی اغلب شکل مناسبی ندارند و عنصری سخت برای بلعیدن محسوب می گردد، بدیهی است که برای سر خوردن و پایین رفتن از مری احتیاج به همراه شدن با مایعاتی مانند آب دارد.

بعضی از قرص ها مانند قرص های آهن، قرص های پتاسیم، بعضی آنتی بیوتیک ها، داروهای تتراسیاکلین و اتی سایکلین و همین طور بعضی از داروهای درمان پوکی استخوان به مری آسیب می رسانند، خطر ایجاد آسیب ناشی از مصرف این داروها بسیار بالاست تا جایی که حتی پزشکان این حوزه به بیماران توصیه می نمایند حتماً این قرص ها را ایستاده، با شکم خالی و همراه با آب فراوان مصرف نمایند.

منبع: بهداشت نیوز

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6953

به "قرص را بدون آب نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص را بدون آب نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید