شاهین فرهت رئیس گروه موسیقی فرهنگستان هنر شد

به گزارش مجله بای بلاگ، شاهین فرهت عضو پیوسته فرهنگستان هنر، از سوی رئیس این فرهنگستان به سِمت رئیس گروه تخصصی موسیقی فرهنگستان منصوب شد.

شاهین فرهت رئیس گروه موسیقی فرهنگستان هنر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامور مطلق رییس فرهنگستان هنر در ملاقات با شاهین فرهنگ آهنگساز و پژوهشگر پیشکسوت موسیقی ضمن بحث و مصاحبه با این هنرمند پیشکسوت موسیقی درباره مسائل کلان حوزه موسیقی وی را به عنوان رییس گروه تخصصی موسیقی فرهنگستان منصوب کرد.

در این ملاقات همچنین از خدمات ارزنده مجید کیانی رئیس پیشین این گروه، تشکر و قدردانی شد.

شاهین فرهت از سیزده سالگی نواختن پیانو را شروع کرد. او پس از انتها دوره کارشناسی رشته موسیقی در دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیلات به خارج از کشور سفر کرد و در دانشگاه هایی، چون سوربن و استراسبورگ و نیویورک، موسیقی شناسی و پس از آن آهنگ سازی را تا دریافت مدرک دکتری دنبال کرد.

فرهت پس از بازگشت به ایران، در سال 1356 به عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران درآمد و پس از مدتی به عنوان مدیر گروه موسیقی دانشگاه تهران به فعالیت های خود در کنار ساخت آثار موسیقی ادامه داد. او تا به امروز حدود صد اثر موسیقی در فرم های مختلفِ سمفونی و کوارتت و کنسرتو ساخته است. شاهین فرهت در سال 1385 موزه نت را تأسیس کرد. این موزه با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور حفظ پارتیتور ها و نت های آثار هنرمندان موسیقی ایران، شروع به کار کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7375

به "شاهین فرهت رئیس گروه موسیقی فرهنگستان هنر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین فرهت رئیس گروه موسیقی فرهنگستان هنر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید