راهکارهایی برای سفر دسته جمعی با بودجه های مختلف

به گزارش مجله بای بلاگ، سفر با دوستان یک روش عالی برای گریز از استرس زندگی، شکل دادن ارتباطات عمیق و ساخت خاطرات بیادماندنی بشمار می رود. اما، سفرهای گروهی گاهی باعث اختلافات نیز می شوند؛ مخصوصا اگر همسفران در خصوص بودجه سفر با هم همنظر نباشند. با اینکه پول نباید در درجه اول اهمیت قرار گیرد، اما روشهایی وجود دارند که می توان قبل از سفر و در طول آن، اختلافات اقتصادی را رفع کرد. در این نوشتار قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید سفر دسته جمعی با بودجه های مختلف را تجربه کنید. همراه ما در مقاله سفر با دوستان با بودجه های مختلف بمانید که نکاتی آموزنده منتظر شما هستند.

راهکارهایی برای سفر دسته جمعی با بودجه های مختلف

راهکارهای پیش رو برای حل اختلافات اقتصادی در سفر

قبل از سفر در خصوص بودجه با یکدیگر مشورت کنید

وقتی سخن از سفر با دوستان به میان می آید، مهمترین چیز ارتباط برقرار کردن است. براساس مقاله سفر با دوستان با بودجه های مختلف باید بدانید قبل از برنامه ریزی برای سفر، با دوستان در خصوص بودجه و اهدافی که از سفر دارند، تبادل نظر کنید. این تبادل نظر باعث می شود اختلافات احتاقتصادی و موذب بودن از بین فرایند. همچنین، ماجراجویی شما به یک سفر موفقیت آمیز تبدیل شود. بهتر است همه در خصوص بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اند، روراست باشند و بر سر انتخاب محل اقامت، غذا، جابجایی با یکدیگر با صداقت صحبت نمایند. مسلما، هیچکس دوست ندارد در خصوص پول صحبت کند اما، اگر قرار است در تجربیات سفر با یکدیگر شریک باشید، مطمئنا حرف پول به میان خواهد آمد. بنابراین، بهتر است پیشاپیش در خصوص آن تبادل نظر و مسائل را حل کنید.

اولویت های سفر را به بحث بگذارید

مهمترین مسئله پیرامون سفر دسته جمعی با بودجه های مختلف این است که قبل از انجام سفر، در خصوص فعالیتهایی که قرار است انجام دهید، تبادل نظر کنید. هرکس در خصوص کارهایی که می خواهد حتما انجام دهد یا فعالیتهایی که امکان انجامش وجود دارد، با دیگران سخن بگوید. این باعث می شود کسانی که بودجه کمتری دارند، بعدها از اینکه در یک موقعیت خاص شده فعالیت های متفاوتی از دوستانشان انجام دهند، ناراحت نشوند. مهم است که همه در خصوص چیزهایی که از سفر انتظار دارند، صحبت نمایند. دانستن اینکه کدام فعالیت و کدام تور برای تمامی اعضای گروه اهمیت دارد، باعث می شود همه از ابتدا هماهنگ شوند. دوستان می بایست یک برنامه ریزی دقیق از تجربیاتی که می خواهند حتما در سفر داشته باشند و هزینه مربوط به هر کدام تهیه نمایند. بدین صورت، یک بودجه گروهی معین شده و این کار برای تمامی اجزای سفر تکرار می شود.

حتما فعالیت و تورهای رایگان را در فهرست برنامه های خود قرار دهید

فعالیتهایی که رایگان هستند یا هزینه کمی دارند را حتما در فهرست برنامه های سفر با دوستان با بودجه های مختلف قرار دهید؛ برای مثال، می توانید به یک تور تماشای آثار هنری خیابانی بروید. همچنین، به جای دریافت تاکسی از وسایل نقلیه عمومی استفاده یا پیاده روی کنید. بدین صورت، هم در هزینه ها صرفه جویی و هم به دوستانتان که بودجه کمتری دارند، یاری نموده اید پول خود را برای انجام فعالیت های هیجان انگیز دیگر کنار بگذارند.

تخفیف و امتیازات سفر خود را با بقیه شریک شوید

هیچ چیز از اینکه با دوستان خود در یک هتل یکسان اقامت کنید، جالب تر نیست. بنابراین، سعی کنید در تخفیف و امتیازاتی که برای سفر دارید، با دوستان خود شریک شوید. ممکن است بودجه خودتان هم خیلی زیاد نباشد؛ اما با تقسیم کردن تخفیف و امتیازها کاری می کنید که به همه خوش بگذرد و همه از با هم بودن لذت ببرند. البته، اگر هم با خط هوایی متفاوتی از دوستان خود سفر کنید و هتل متفاوتی را رزرو نموده باشید، هنوز هم قادر خواهید بود از سفر خود لذت ببرید. همه اینها بستگی به تصمیم و انتخاب شما دارند.

از اینکه گاهی در طول سفر از هم جدا شوید، نترسید

شما قرار است به صورت گروهی سفر کنید اما، بیاد داشته باشید که مجبور نیستید در انجام همه فعالیت ها با هم باشید. هر چقدر هم که یکدیگر را دوست دارید، اینکه به صورت شبانه روزی یکدیگر را ببینید، ممکن است در کیفیت رابطه تاثیر بگذارد. بخصوص اگر یکی از دوستان شما به فعالیت و تجربیات گران قیمت تر تمایل بیشتری داشته باشد. مطمئنا، دلتان نمی خواهد تلخی و ناراحتی پیش بیاید؛ بنابراین اگر کسی واقعا دلش می خواهد کار خاصی را انجام دهد، به او اجازه دهید آزادی عمل داشته باشد. قبل از سفر برای یکدیگر روشن کنید که قرار نیست همواره همه کارها را با هم انجام دهید. بعلاوه، گاهی تنها بودن و تنها انجام دادن بعضی کارها برایتان بهتر و مفیدتر خواهد بود.

در برنامه ریزی خود، وقتهای آزاد هم قرار دهید

وقتی در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، فضایی را هم برای آزاد بودن اختصاص دهید تا همه بتوانند کارهای مختص به خود را انجام دهند. این فعالیت می تواند استراحت در کنار استخر، خرید یا خوابیدن و کتاب خواندن باشد. بهتر است بیش از اندازه برنامه ریزی نکنید؛ زیرا این کار به همه استرس غیرضروری وارد می نماید و تمام اوقات سفرتان به عجله کردن برای انجام بخشهای مختلف این برنامه ریزی می گذرد. حتما اوقات انعطاف پذیری داشته باشید که هر کس بتواند طبق بودجه ای که دارد، کار فوق برنامه انجام دهد یا به استراحت مشغول شود.

هم پس انداز کنید و هم ولخرجی

در یک یا دو بخش از سفر کمی ولخرجی نموده و در جاهای دیگر، گزینه هایی را انتخاب کنید که به پس انداز پول و صرفه جویی در هزینه ها یاری می نمایند. برای مثال، به جای رفتن به یک رستوران گران، خودتان غذا بپزید یا به جای شرکت در تورهای پر هزینه، از تورهای صوتی رایگان بهره ببرید. این گونه صرفه جویی ها به شما یاری می نمایند در مواقع خاص قادر به ولخرجی باشید.

همواره صورتحساب را به قسمت های مساوی تقسیم نکنید

اگر با گروهی از دوستان سفر می کنید، هر کسی بودجه متفاوتی دارد؛ بنابراین از اینکه صورتحساب را به قسمت های مساوی تقسیم نکنید، نترسید. برای مثال، اگر در یک رستوران هستید و یک نفر می خواهد سالاد بخورد و دیگری یک خوراک گران قیمت، هزینه ناهار نباید بین این دو نفر تقسیم شود. برای ساده تر کردن همه چیز، اجازه دهید هرکس هر آنچه می خواهد انتخاب کند و سپس هزینه آن را بپردازد. این کار باعث می شود کسانی که بودجه کمتری دارند، دچار استرس نشوند و به اندازه ای که می توانند هزینه نمایند.

نسبت به مراکز اقامتی متفاوت جبهه گیری نداشته باشید

می توانید در مسافرخانه اقامت کنید. بسیاری از کسانی که مشکل بودجه ندارند، از شنیدن نام مسافرخانه حس خوبی پیدا نمی نمایند؛ اما، مسافرخانه ها بهترین مراکز اقامتی برای دوستان هستند؛ بخصوص گروه هایی که اعضای آن بودجه یکسانی ندارند. اگر گروه دوستان شما به اندازه کافی عظیم است، می توانید یک اتاق مسافرخانه را به طور کل در اختیار داشته باشید یا به جای اقامت در هتل، یک آپارتمان با امکانات اجاره کنید. این بسیار ارزان در می آید و هیچکس دیگر مجبور نیست با غریبه ها در یک اتاق قرار بگیرد. اگر هم تعدادتان به اندازه کافی زیاد نیست، سعی کنید بودجه بیشتری اختصاص دهید و یک اتاق اختصاصی در مسافرخانه کرایه کنید. اما بهترین روش برای داشتن یک محل اقامت عالی، همان کرایه آپارتمان یا ویلاست. این کار به همه دوستان اجازه می دهد در کنار هم باشند و هزینه کرایه آپارتمان یا ویلا را با یکدیگر تقسیم نمایند.

به دوستی طولانی مدت خود با دوستان فکر کنید

وقتی با یکی از دوستان خود سفر می کنید که بودجه کمتری دارد، سعی کنید با پرداخت بعضی از هزینه ها به او یاری کنید. همین کار باعث می شود هر دوی شما اوقات خوشی را بگذرانید و شاید بعدها همین دوستان در مسائل دیگر زندگی یاری شما باشند. به دوستی طولانی مدت خود با دوستان فکر کنید و ارزش دوستی ها را بدانید.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2576

به "راهکارهایی برای سفر دسته جمعی با بودجه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای سفر دسته جمعی با بودجه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید