رئیس جمهور بولیوی: مورالس نقشی در دولتم ندارد

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس جمهوری منتخب بولیوی تاکید نمود، در دولتش برای اوو مورالس، رهبر حزب سوسیالیست نقشی وجود ندارد. او همچنین شرط برقراری رابطه با آمریکا را گفت.

رئیس جمهور بولیوی: مورالس نقشی در دولتم ندارد

لوئیس آرسه در پی انتخابات روز یکشنبه بولیوی با کسب اکثریت آرا پیروز شد و به این ترتیب سوسیالیست های این کشور یک سال بعد از خروج مورالس مجددا به قدرت بازگشتند.

مورالس از محل تبعیدش در آرژانتین همچنان رئیس حزب آرسه موسوم به جنبش به سمت سوسیالیسم باقی مانده اما آرسه گفت، نفوذ او محدود به این صندلی است. آرسه به رویترز در مقر این حزب در شهر لاپاز، پایتخت اداری بولیوی گفت: او در دولت ما هیچ نقشی نخواهد داشت.

او ادامه داد: مورالس می تواند هر زمان که بخواهد به کشور برگردد، چون بولیویایی است اما در دولت، این من هستم که تصمیم می گیرم چه کسی بخشی از دولت را تشکیل دهد و چه کسی نباشد.

مورالس در عین حال با مجموعه ای از اتهامات فساد که آنها را رد نموده، روبرو است.

آرسه خاطر نشان کرد: در چند پفراینده قضایی علیه مورالس فرایند حقوق مقتضی رعایت نشده است. متاسف هستم که امور قضایی سیاسی شده و حقوق، سیاست را قضایی ساخته است.

آرسه به عنوان وزیر دارایی در دولت سابق مورالس ناظر بر مالی بود که رشدش سریعتر از اقتصاد هر کشور دیگر منطقه بود. اما زمانی که او ماه آینده میلادی ریاست جمهوری بولیوی را پذیرا گردد ناظر بر کشوری خواهد بود که با رکود فلج کننده روبرو است.

وی خاطر نشان کرد: ما مجبور خواهیم شد تدابیر ریاضتی داشته باشیم. وقتی درآمد کافی برای پوشش هزینه های فعلی خود نداشته باشیم، گزینه دیگری وجود ندارد.

آرسه 57 ساله تاکید نمود، الگوی مالی که به اجرایش در دولت سابق مورالس یاری کرد موثر بوده و دوباره کارایی خواهد داشت.

در دولت مورالس، روابط دیپلماتیک بولیوی و آمریکا قطع شد. آرسه گفت، خواهان برقراری مجدد روابط با همه کشورها است اما توپ در زمین واشنگتن است. وی افزود: اگر آنها خواهان برقراری مجدد روابط با ما هستند، تنها خواسته ما این است که در صندلیی برابر مورد احترام قرار بگیریم. ، ایسنا

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4621

به "رئیس جمهور بولیوی: مورالس نقشی در دولتم ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور بولیوی: مورالس نقشی در دولتم ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید