دولت افغانستان: جامعه جهانی و طالبان برای تامین صلح تضمین دهند

به گزارش مجله بای بلاگ، درحالیکه گزارش ها حاکی از طرح آمریکا برای ایجاد دولت مشارکتی در افغانستان است، مشاور امنیت ملی این کشور از جامعه جهانی و طالبان خواست برای صلح تضمین دهند.

دولت افغانستان: جامعه جهانی و طالبان برای تامین صلح تضمین دهند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در نمایشگاه و جشن حمایت از روز نیروهای ملی دفاعی و امنیتی گفت که دولت افغانستان برای برقراری صلح کوشش می نماید اما پیش از هر چیزی جامعه دنیای و طالبان باید تامین صلح را تضمین نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

محب گفت: ما برای صلح و ثبات در افغانستان تضمین می خواهیم، هر طرحی که مطرح می گردد باید صلح و ثبات را تضمین کند و این را باید هم جامعه دنیای و هم طالبان پیش از پیش به افغانستان و به مردم افغانستان تضمین کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که بر اساس بعضی گزارش ها، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ملاقات با رهبران احزاب و شخصیت های برجسته سیاسی این کشور طرح ایجاد دولت مشارکتی با طالبان را مطرح نموده است.

براساس این گزارش ها، خلیلزاد به سیاسیون گفته که فرایند صلح در دوحه به حاشیه خواهد رفت و برای ایجاد یک دولت مشارکتی که طالبان بخشی از آن خواهند بود، نشست عظیم ملی و دنیای مانند نشست بُن برگزار می گردد.

پیش از این نیز مایکل مک کال معاون کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که خلیلزاد برای تعدیل توافقنامه آمریکا و طالبان به منطقه سفر نموده است.

.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6330

به "دولت افغانستان: جامعه جهانی و طالبان برای تامین صلح تضمین دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: جامعه جهانی و طالبان برای تامین صلح تضمین دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید