درمان بوی بد دهان در طب سنتی

به گزارش مجله بای بلاگ، شستشوی دهان و لثه ها با آبغوره، سرکه، آبلیمو ترش و نمک، و جویدن برگ تازه ریحان و گشنیز از راهکارهای طب سنتی برای درمان بوی بد دهان است.

درمان بوی بد دهان در طب سنتی

اگر شماهم از دسته آن افرادی هستید که نگران بوی بد دهان خود هستید و به دنبال راه حلیبرای برطرف این مشکلید، بهترین پیشنهاد، استفاده از درمانهای گیاهی و راهکارهایی استکه در طب سنتی توصیه شده است. به این منظور ضروری است قبل از هر نوع درمانی،ابتدا علت و عوامل مسبب بوی بد دهان خود را بشناسید و بر اساس آن درمان مورد نیازرا انجام دهید.

بوی بددهان علل مختلفی دارد، بعضی از علتهای ایجاد بوی بد دهان و راههای درمان آن عبارتنداز:

خرابیدندانها و عفونت لثه

ممکن استدر اثر عفونت و فساد دندان بوی بد دهان ایجاد شده باشد. در این حالت باقی ماندهغذا در لابه لای دندانها گیر نموده و به مرور این تجمع مواد و عفونی شدن آنها باعثایجاد بوی بدی در دهان میشود. همچنین گاهی بدبویی دهان به علت سستی اطراف دندانهاو لثه است و در نتیجه ذرات غذا در لابه لای آنها مانده و متعفن میشود و بویی شبیهعفونت از دهان متصاعد میشود.

برای درمان بوی بد دهان در این حالت، علاوه بر مسواکزدن صحیح و بادقت و مراجعه به دندانپزشک، طب سنتی نیز راهکارهایی دارد. به اینمنظور میتوانید با آبلیمو یا آبغوره دهان را ضد عفونی کنید. این کار باعث محکمترشدن لثهها و مینای دندان نیزمیشود. در این حالت شستشوی دهان با مخلوط عسل و پوست انار نیز مفید است.

بیماریهایی نظیر سرماخوردگی و سینوزیت

گاهیمواقع علت بدبویی دهان بیماریهایینظیر سرماخوردگی و سینوزیت است، در بعضی مواقع در اثر این بیماری ها عفونت در حفرههای فک جمع شده و دهان را بد بو میسازد. همچنین از علل دیگر بدبویی دهان وجود زخمیا جراحت در ناحیه تنفسی مانند ششها است. بعضی بیماری ها نظیر سل نیز میتواند باعثایجاد بوی بد دهان شود.

برای درمان بوی بد دهان و از بین بردن آن در این شرایط،ضروری است ابتدا عفونت را از بین برد. به این منظور میتوان از آنتی بیوتیک طبیعیمانند پیاز، برگ اکالیپتوس، شلغم و بابونه استفاده نمود. همچنین شستشوی دهان باآبلیمو ترش، آب ترنج و آب نمک نیز مفید میباشد.

گرمی مزاجو معده

گرمی مزاجو تعفن معده از دیگر علل بد بوی دهان در بعضی افراد است. جمع شدن صفرا یا همانگرمی در معده میتواند موجب ایجاد بوی بسیار بدی در دهان شود که با نفس کشیدن فردمتصاعد میشود.

برای درمان بوی بد دهان در زمانی که علت آن گرمی مزاج باشد، باستیابتدا گرمی معده را برطرف کرد. برای این کار از خیار، زردالو، آلو و خیسانده آن درغذاها بهره ببرید. همچنین یکی دیگر از خوراکی ها بسیار مفید برای برطرف حالت صفرایزیاد معده، مصرف سکنجبین است. آلوچه سبز، البالو و آب آلو نیز صفرا بر بوده و گرمیمعده را کاهش میدهند.همچنین میتوانید مقداری آبغوره را در دهان گردانیده وغرغره کنید و سپس از طریق انگشت مقداری از آن را به لثه ها بمالید. این کار را بهمدت یک هفته انجام دهید.

گرسنگی

گرسنگینیز در بعضی افراد میتواند علت بوی بد دهان باشد، بعضی افراد هنگامیکه گرسنه بودهو معده شان خالی است بوی بدی از دهان آنها متصاعد میشود. این افراد باید مواظبباشند که هیچگاه معده شان کاملا خالی نمانده و در طول روز تکه ای نان خشک یابیسکویت به همراه مقداری شیر بخورند.

مصرف موادخوراکی بودار

مصرف بعضیخوراکی ها و مواد غذایی بودار نظیر سیر و پیاز، بعضی داروها، دخانیات و الکل ازدیگر علتهای ایجاد بوی بد دهان است. به این منظور و درمان بوی بد دهان بعد ازخوردن این خوراکی ها خوردن نعنا مفید است.

برای درمان بوی بد دهان ناشی از خوردنپیاز، توصیه میشود بعد از مسواک زدن دندانها و شستن دهان مقداری ریحان یا گشنیزتازه بجوید. برای درمان بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر نیز میتوانید بعد از مسواکزدن دندانها و شستن دهان، مقداری میخک، چای خشک، کلم، قهوه بو داده، گشنیز یاریحان را دهان گزارده و بجوید.

گردآوری: مجلهاینترنتی خبرنگاران

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4850

به "درمان بوی بد دهان در طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بوی بد دهان در طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید