داور جشنواره: بهروز افخمی وارد بازی خطرناکی شد

به گزارش مجله بای بلاگ، سال جاری هم مثل هر سال اعتراضاتی به داوری های جشنواره فیلم فجر وجود داشت اما به جرات می توان گفت سال جاری این اعتراضات لحن تند تری داشت.

داور جشنواره: بهروز افخمی وارد بازی خطرناکی شد

سوره سینما/ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، از همان ابتدا و با اعلام لیست فیلم ها انتخاب شده وارد حاشیه شد؛ پس از آن نیز با اعتراض به داوری ها در دو روز انتهای جشنواره، سه انصراف از نامزدی سیمرغ و حرف و حدیث های پیش از اختتامیه، حاشیه های جشنواره به اوج خود رسید و این میان برنامه هفت نیز سعی کرد با اتهام زدن به داوران جشنواره و پیش کشیدن بحث دو تابعیتی بودن آن ها بر آتش جنجال ها بیافزاید. محمدرضا هنرمند یکی از اعضای هیات داوران، سه روز پس از انتها جشنواره فجر به موضعی که هنرمند در بخش دیگری از این گفت وگو نسبت به بهروز افخمی و برنامه هفت می گیرد به نظر تندترین واکنش او نسبت به حواشی ایجاد شده در این دوره از جشنواره است، او درباره مطرح شدن دو تابعیتی بودن داوران جشنواره در برنامه هفت می گوید: بهروز افخمی وارد بازی خطرناکی شد. بعید است توان ادامه این بازی کثیف را داشته باشد. او نه تنها بر روی آنتن رسانه به اصطلاح ملی وارد حریم خصوصی دیگران شد بلکه با وارد کردن اتهامات بی پایه و اساس و سراسر دروغ خود آسیب جدی به استقلال داوران وارد کرد. من قاطعانه می گویم که اتهامات افخمی را به وسیله مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

او درباره انتقاد دیگری که به هیات داوران درباره سال ها دوری و کار نکردن آن ها در سینما وارد بود نیز همچنان سویه واکنشش را به سوی افخمی می برد و می گوید: کار کردن اشکال مختلف دارد. یکی مثل آقای افخمی کار می نماید، یکی هم مثل من ترجیح می دهد تا حساب شده و محتاط تر کار کند. فرقش به نفع بیت المال و پول مردم است. آقای افخمی برای اینکه کار کند از جیب بیت المال میلیاردها تومان برمی دارد، به بهانه ساختن زندگی حضرت امام خمینی(ره) فیلمی می سازد و روی جعبه های آن می نویسد فرزند صبح بعد آن را در انبار می گذارد و به سرعت به کانادا می رود. اگر اسم این کار است و فیلمسازی، من ترجیح می دهم نه کار کنم و نه فیلمساز باشم. در این صورت لااقل آسیبی به چهره و شخصیت بزرگترین مرد دوران معاصرم نمی زنم و پول بیت المال را هم می گذارم تا در جیب مردم فقیرم بماند.

هنرمند در بخش دیگری از صحبت هایش به غیر از مورد ماجرای نیمروز، درباره متفاوت بودن نظر مردم و داوران جشنواره نیز درباره فیلم هایی مثل آباجان، خوب بد جلف و بیست و یک روز بعد، این طور شرح می دهد: دیدن و لذت بردن از کلیت یک فیلم در سالن سینما با داوری و کارشناسی کردن در اجزای آن کاملاً متفاوت است، بخصوص وقتی که باید در امر مقایسه وارد شوید و سلیقه خودتان را هم داشته باشید و در عین حال نباید آن را به دیگران حقنه کنید. چه بسا که من فارغ از امر داوری از دیدن فیلمی که در لیست نامزدها یا برندگان نیست لذت ببرم. گاهی انتخاب داوران با انتخاب مردمی یکی نمی گردد و به نظرم الزامی برای این یکی شدن هم نیست.

مجله اینترنتی خبرنگاران

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4677

به "داور جشنواره: بهروز افخمی وارد بازی خطرناکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور جشنواره: بهروز افخمی وارد بازی خطرناکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید