خبرنگاران 200 هزار جفت دستکش در خراسان جنوبی توزیع می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 200 هزار جفت دستکش یکبار مصرف و لاتکس به زودی در داروخانه های استان خراسان جنوبی توزیع می گردد.

خبرنگاران 200 هزار جفت دستکش در خراسان جنوبی توزیع می گردد

غلامرضا آهنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز یک میلیون و 693 هزار جفت دستکش لاتکس در مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شده است و اکنون مشکل کمبود دستکش در این مراکز وجود ندارد.

وی توضیح داد: برای تامین احتیاج مردم نیز 450 هزار جفت دستکش در داروخانه های سطح استان تا به امروز توزیع شده است.

وی گفت: همچنین با توجه به لزوم رعایت بهداشت در نانوایی ها، مقداری دستکش در اختیار این اتحادیه و 60 هزار جفت دستکش لاتکس در اختیار اتاق اصناف استان نهاده شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کمبود ماسک کماکان از مهمترین دغدغه های استان است اضافه کرد: کمبود ماسک موضوعی سراسری بوده لذا از ابتدای شیوع کرونا استفاده از ظرفیت های درون استانی در دستور کار نهاده شد.

وی گفت: در این خصوص تا به امروز 10 کارگاه یا واحد فراوریی پیروز به اخذ مجوز فراوری ماسک شده اند که براساس اعلام آنها باید روزانه 25 هزار عدد ماسک در استان فراوری گردد و اولویت توزیع با مراکز بهداشتی و درمانی است.

آهنی توضیح داد: همچنین یک مجوز فراوری ماسکn95 با فراوری روزانه 450 تا 500 عدد ماسک صادر شده و فراوری در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: ماسک های ساده فراوریی کارگاه های استان تا به امروز طی دو مرحله در سطح داروخانه های استان توزیع شده است اما جوابگوی احتیاج مردم نیست.

وی با بیان اینکه قیمت ماسک ساده برای مصرف نماینده در داروخانه 1600 تومان است یادآور شد: این ماسک ها تحت نظر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از حداقل استاندارهای لازم برخوردار است اما ماسک هایی که خارج از این چرخه عرضه می گردد، مورد تایید ما نیست.

آهنی گفت: در حال حاضر 6 کارگاه فراوریی در بیرجند، نهبندان و زیرکوه هر کدام یک واحد و در خوسف 2 کارگاه مجوز فراوری ماسک دارند که مقرر شد محصول فراوریی با نظر فرماندار براساس احتیاج شهرستان در همان شهرستان ها توزیع گردد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با تامین مواد ضد عفونی نماینده مسئله ای در استان وجود ندارد اضافه کرد: ابتدای شیوع کرونا با کمبود شدید مواد ضد عفونی نماینده روبرو بودیم که در این خصوص بخش صنعت به یاری ما آمد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با استفاده از ظرفیت های استانی و با حمایت استانداری، واحد فراوریی تیزپاک خراسان که در زمینه مواد شوینده فعال بود خط فراوری خود را تغییر داد و نسبت به فراوری مواد ضد عفونی نماینده اقدام کرد.

وی اضافه کرد: همچنین چند واحد فراوریی دیگر در استان خط فراوری خود را تغییر دادند و مواد ضد عفونی دست و سطوح را فراوری می نمایند.

آهنی توضیح داد: علاوه بر محصولات فراوریی استان از سایر برندهای کشوری نیز در سطح داروخانه ها موجود است اما مردم دقت نمایند با توجه به احتمال سوءاستفاد بعضی افراد، از اصالت محصول مطمئن شوند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1889

به "خبرنگاران 200 هزار جفت دستکش در خراسان جنوبی توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 200 هزار جفت دستکش در خراسان جنوبی توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید