خبرنگاران فوریت لایحه الزام شهرداری به زمینه ایجاد فعالیت دانش بنیان تصویب شد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- اعضای شورای اسلامی شهر با تصویب یک فوریت لایحه الزام شهرداری به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در شهر تهران شهرداری را ملزم به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در پایتخت کردند.

خبرنگاران فوریت لایحه الزام شهرداری به زمینه ایجاد فعالیت دانش بنیان تصویب شد

به گزارش خبرنگاران، زهرا نژاد بهرام روز یکشنبه در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران در این باره شرح داد: هر پنج سال ما باید طرح تفصیلی شهر تهران را آسیب شناسی و بازنگری کنیم و این کار با یاری دانشگاه تربیت مدرس انجام می گردد؛ از سوی دیگر دانشگاه های مختلف تهران از دانشگاه تهران گرفته تا امیرکبیر و شریف، طرح های نواحی نوع آوری خود را ارائه می دهند و به دنبال گسترش فیزیکی این فضاها هستند.

وی ادامه داد: 6 دانشگاه مادر و عظیم در تهران داریم و یکی از الزامات آنالیز این طرح، خواسته این دانشگاه ها از ما است؛ از طرفی دیگر زمان آنالیز طرح تفصیلی است و ما باید لایه های نوآوری و علم را داشته باشیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم و فوریت این طرح الزامی است.

ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهر تهران هم گفت: با فوریت این طرح مخالفم چراکه احساس می کنم تهران را تکه تکه می کنیم؛ به نظرم باید فقط یک شهرک علم و فن آوری و دانش بنیان درست گردد و تمام فعالیت ها در آن انجام و شرکت ها در آن مستقر گردد.

وی ادامه داد: جهان دارد به صورت یکپارچگی منابع می رود و شهرداری باید دارایی و زمین هایش را به سمتی ببرد که از توان علم و فن آوری برای پیشبرد اهداف استفاده کند؛ بنابراین به نظرم یک شهرک استارتاپی برای تهران کافی است و فوریت این طرح لزومی ندارد.

مجید فراهانی هم به عنوان موافق این طرح گفت: این کاری است که در جهان تجربه شده است و باید به سوی گسترش شرکت های دانش بنیان حرکت کرد.

وی ادامه داد: 19 هزار خدمات در حوزه شرکت دانش بنیان داریم که پراکنده اند و 407 هکتار در شهر تهران را اشغال کردند و ما باید به سمت همگرایی این ها حرکت کنیم.

حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران هم در شرح این طرح گفت: باید با پشتوانه قانونی به دغدغه های این موضوع انتها دهیم چون شهر تهران هم از دید فن آوری اطلاعات به تصویب این لایحه احتیاج دارد و از سوی دیگر با توجه به توافق نامه ای که با معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری داشتیم باید با قید فوریت این موضوع آنالیز گردد.

در نهایت یک فوریت لایحه الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در شهر تهران با 16 رای موافق اعضای شورای شهر تصویب شد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6262

به "خبرنگاران فوریت لایحه الزام شهرداری به زمینه ایجاد فعالیت دانش بنیان تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فوریت لایحه الزام شهرداری به زمینه ایجاد فعالیت دانش بنیان تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید