جهش تولید با جهش در نگرش فعلی تصمیم گیران حاصل می شود

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس اتاق گرگان با تأکید بر اینکه در شرایط تحریم، بهترین رویکرد هدایت اقتصاد به سمت جهش تولید است، گفت: جهش تولید را نباید تنها در بخش صنعت دید، بلکه این موضوع را باید به شکل متوازن در همه سطوح اقتصادی دنبال کرد.

جهش تولید با جهش در نگرش فعلی تصمیم گیران حاصل می شود

علی محمد چوپانی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: قوانین کشور به دلیل این که مربوط به گذشته است، حالت ایستایی پیداکرده و جوابگوی جهش تولید در کشور نیست. بنابراین علاوه برجهش در نگرش فعلی حاکم بر فضای اقتصادی کشور ما نیازمند تغییر قوانین و مقررات نیز هستیم.

آموزش و تعامل دولت و بخش خصوصی از دیگر نکاتی است که علی محمد چوپانی رئیس اتاق گرگان ، آن ها را لازمه جهش تولید عنوان کرد و در ادامه اضافه کرد: بخش خصوصی به این دلیل که سیاست انتفاع را در پیش دارد و باید از پس هزینه های جاری برآید، نیازمند آن است که مدام خود را به روز کند و در همین زمینه ادراک صحیحی هم از الزامات جهش تولید دارد.

او با اشاره به اینکه جهش تولید می تواند در بخش تولید فکر هم باشد، گفت: با ایجاد نگرش جدید در دانشجویان و اساتید دانشگاهی می توان از ظرفیت آن ها در تولید فکر در جامعه استفاده کرد و جامعه را به حرکت درآورد.

چوپانی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته و متأثر شدن فضای اقتصادی کشور ناشی از این بیماری گفت: انتظار می رود که دولت خسارات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری را کنترل کند. کما اینکه فعالان اقتصادی از ابتدای شیوع این بیماری درگیر بودند و همان طور هم که رئیس جمهور در سخنان اخیر خود با بخش خصوصی گفت، فعالان بخش خصوصی فداکاری کردند؛ اما اگر دولت حمایتی از این بخش و واحدهای تولیدی نداشته باشد شاهد عقب ماندگی در اقتصاد خواهیم بود که آثارش شاید تا چند سال بعد از کرونا بر اقتصاد باقی بماند.

به گفته رئیس اتاق گرگان، فعالان اقتصادی استان گرگان از زمان شیوع ویروس کرونا، در کنار کمک 150 میلیارد ریالی،چندی هزار بسته معیشتی تأمین و در بین نیازمندان استان توزیع کرده اند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1942

به "جهش تولید با جهش در نگرش فعلی تصمیم گیران حاصل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش تولید با جهش در نگرش فعلی تصمیم گیران حاصل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید