بلیط هواپیما به مادرید پایتخت سفر، فوتبال و هنر

به گزارش مجله بای بلاگ، مادرید اسپانیا لااقل برای ما ایرانی های فوتبال دوست یکی از شناخته شده ترین شهرهای اروپا و دنیا است. احتمالا اگر این شهر بخت میزبانی از تیم فوتبال رئال مادرید را به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم های باشگاهی دنیا بدست نیاورده بود، تا این حد در نظر ورزش دوستان و گردشگران ایرانی و خارجی عزیز نبود. شاید همین مسأله است که سبب شده تا بلیط هواپیما تهران مادرید در میان مسافران خارجی و ایرانی پر هوادار باشد و ملاقات با پر افتخارترین باشگاه دنیا و شکوه سلطنتی شهر مادرید به یکی از انگیزه های اصلی برای خرید بلیط هواپیما تهران مادرید و رزرو هتل در شهر مادرید بدل گردد.

بلیط هواپیما به مادرید پایتخت سفر، فوتبال و هنر

درست است که اسپانیا این روزها بیشتر بخاطر تیم های فوتبال مطرحش یعنی بارسلونا و رئال مادرید شناخته می گردد؛ اما این کشور تاریخی کهن دارد و زمانی نقش پر رنگی در مسائل مختلف جهان داشته است. در این مقاله ما قصد نداریم وارد تاریخ پر فراز و نشیب این کشور شویم، تنها می خواهیم شهر معروف تیم باشگاهی رئال مادرید یعنی مادرید را به شما معرفی کنیم. مادرید به همراه بندر بارسلون از مهمترین شهرهای اسپانیا به لحاظ جهانگردی محسوب می شوند که جاذبه های جهانگردی بی نظیری را نیز در خود جای داده اند.

در آماری که همه ساله از بلیط های هواپیما خریداری شده برای کشور اسپانیا منتشر می گردد، برخی از شهرهای اسپانیا بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند که مادرید به عنوان پایتخت این کشور با کاخ سلطنتی زیبایش، یکی از این شهرهای پر بازدید محسوب می گردد.

غیرممکن است که شما بتوانید تمام مکان های تفریحی اسپانیا را در طول یک تعطیلات ببینید و به طور کلی مجلات جهانگردی محبوب همواره مکان های تفریحی جذاب و پربازدید مثل محل اقامت خانواده سلطنتی در مادرید و یا Sagrada Familia در بارسلون و یا شاهکار ناتمام Antonio Gaudi را به شما پیشنهاد می دهند.

شهر مادرید یکی از جاهاییست که دوست دارید وقت زیادی را در آن بگذرانید. مادرید دارای موزه های زیادیست که برخی از آن ها مانند Prado شهرتی بین المللی دارند. قصر سلطنتی، صومعه Monasterio de las Descalzas Reales و میدان بزرگ Plaza Mayorبا رستوران هایی که دور تا دور آن را احاطه نموده اند، بخشی از مکان های دیدنی مادرید است. بیرون شهر نیز صومعه سلطنتی قرن 16 و قصر Escorial قرار دارند که می توانید برای یک گردش خارج شهر چشمانتان را بی نصیب نگذارید.

شاید در یک جمله باید گفت مادرید، شهر فوتبال، هنر و گشت وگذار است. این شهر که پایتخت و به نوعی مهمترین شهر اسپانیاست، یک نمونه کامل برای هر جهانگردی با هر سلیقه ای است. شب های پر جنب و جوش، بازی های فوتبال باشگاهی اسپانیا، رستوران های بی نظیر با غذاهای اسپانیایی، موزه های هنری، آب و هوای معتدل و… همگی از مهمترین دلایلی هستند که یک جهانگرد می تواند برای سفر به مادرید داشته باشد.

مادرید دارای فرودگاه بین المللی است که می توانید سفر خود به این شهر را بصورت مستقیم و با خرید بلیط هواپیما تهران مادرید انجام دهید؛ اگر هم قصد دارید از راه زمینی و از دیگر کشورهای اروپا به این شهر سفر کنید، جاده های بسیار زیادی وجود دارند که به مادرید منتهی می شوند.

فرودگاه مادرید باراخاس پر رفت وآمدترین، فرودگاه مادرید است. این فرودگاه در سال 1928 میلادی افتتاح شد و اکنون به یکی از بزرگ ترین فرودگاه های قاره اروپا تبدیل شده است. در حدود 52 میلیون نفر در سال 2007 میلادی به وسیله فرودگاه بین المللی مادرید جابجا شدند. این فرودگاه هم اکنون در رده سیزدهمین فرودگاه پر رفت وآمد جهان و چهارمین فرودگاه پر رفت وآمد اروپا نهاده شده است. گروه طراحی ریچارد راجرز و استودیو لاملا در سال 1997 برنده رقابتی شد که برای توسعه فرودگاه باراخاس برگزار شده بود و در سال 2000 عملیات ساخت پروژه شروع شد.

بخش جدید فرودگاه باراخاس به غیر از 3 باند پرواز جدید و شبکه های پیچیده سیستم حمل ونقل شخصی و عمومی شامل سه ساختمان است که عبارت اند از: یک پارکینگ 5 طبقه، یک ترمینال جدید برای پروازهای داخلی و شینگن و یک ساختمان (سَتلایت) ویژه پروازهای بین المللی است که به ساختمان قبلی متصل شده اند. مجموعه ترمینال با حدود یک میلیون مترمربع زیربنا در شمال ترمینال 1و 2 و 3 فرودگاه قدیمی واقع شده است و قابلیت پذیرش و اداره بیش از 50 میلیون مسافر در سال را دارد. دو اصل اساسی که در طراحی این مجموعه لحاظ شده است، سادگی و خوانایی عملنمودها (در کنار قابلیت گسترش در آینده) و دست یابی به طرحی با حداکثر تأمین نور طبیعی (در کنار تعدیل مقیاس چنین ساختمان بزرگی و نزدیک تر کردن آن به مسافرین) است. طراحی مدولار فضاها، به بهترین نحو به دو عامل ذکر شده پاسخ گفته و برای هر فعالیت، مدولی جداگانه تعریف شده است (مانند مدول های مخصوص فضاهای بازرسی، امنیتی یا سوار و پیاده شدن به هواپیما و…) و هر فضا یا عملکرد از عملکرد بعدی بوسیله یک مرز نورانی عمیق و باریک جدا می گردد. مسافرین در راستاهای خطی و در عرض ساختمان براساس برنامه سفر خود حرکت می نمایند که برای جلوگیری از تداخل جریان حرکتی به صورت عمودی و لایه لایه طبقه بندی شده اند.

مادرید پس از لندن و برلین، سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است و از این رو هر ساله به دلیل تنوع قومی و فرهنگی زیاد، جهانگردان بسیار زیادی از گوشه و کنار جهان برای بازدید از جاذبه های جهانگردی این شهر بلیط هواپیما می خرند.

در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا در میان دیدنی های مادرید پایتخت با شکوه اسپانیا چرخی بزنیم.

بلیط هواپیما برای بازدید از موزه پرادو

پرادو یک موزه واقعی با سطحی جهانی، با مجموعه ای بیش از 5000 نقاشی است که می توان به نوعی آن رارقیب موزه لوور پاریس دانست. نقاشی های اسپانیایی از قرن 12 تا اوایل قرن 19 اکثریت این مجموعه را تشکیل می دهند و بسیاری از آن ها جزو شاهکارهای مشهور تاریخ هستند. موزه پرادو حدود 2300 اثر از مجموعه را در بیش از 100 اتاق در سه طبقه به نمایش می گذارد. کوشش برای تماشای همه آثار در یک بازدید کمی وحشت آور است! اما می توان بر روی راستا خاصی از شاهکارها تمرکز کرد.

موزه پرادو راستاهایی از آثار مشخصی را به شما پیشنهاد می نماید. این راستاها مشهورترین آثار مجموعه را شامل می شوند که تابلویندیمه ها یکی از آن هاست. این نقاشی خارق العاده از خاندان سلطنتی فلیپ چهارم است که توسط وِلاسکِز در 1656 خلق شد. در میان 50 شاهکار برتر، آثار دیگری که دیدن آن ها واجب است، تابلوی بشارت، اثر فرا آنجلیکو، تابلوی مسیح پاهای شاگردانش را می شوید توسط تینتورِتو، رؤیای یعقوب اثر خوزه دِریبِرا، اثر سوم ماه می، کاری از گویا، خودنگاره دورِر، ستایش چوپان، اثر اِل گرِکو، باغ خوشی های دنیوی اثر بوش و پارناسوس اثر پوسَن هستند.

بلیط هواپیما برای بازدید از قصر سلطنتی

قصر سلطنتی مادرید، محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا است،همچنین محلی برای جشن ها و مراسم دولتی نیز هست. قصر سلطنتی بین سال های 1738 تا 1755 سخته شد و شاه کالوس سوم در سال 1764 در این مکان اقامت گزید.

کاخ سلطنتی (Royal Palace) مادرید (Palacio Real de Madrid) محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در شهر مادرید است و فقط برای مراسم تشریفاتی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال پادشاه Juan Carlos و خانواده سلطنتی در آنجا زندگی نمی نمایند، و در Palacio de la Zarzuela در حومه مادرید زندگی می نمایند. قصر سلطنتی در خیابان Bailén واقع شده است. درهای این کاخ همواره به روی عموم مردم باز است بجز زمانی که برای کارها رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قسمت های داخلی کاخ که بر روی بازدید نمایندگان باز است:

  • راه پله اصلی
  • تالار ستون ها
  • اتاق تخت پادشاهی
  • سرسرا چارلز سوم
  • اتاق و اتاق خواب چارلز سوم
  • اتاق نهار خوری ویژه مراسم جشن و شادی
  • سالن پایکوبی
  • اتاق پذیرایی قرمز

بلیط هواپیما برای بازدید از تئاتر سلطنتی

یکی دیگر از جاذبه های جهانگردی شهر مادرید، سالن تئاتر سلطنتی می باشد که باید آن را در ردیف جاذبه های تاریخی و جهانگردی این شهر به شمار آورد. این سالن در سال 1850 تاسیس شد. اگر چه در زمان جنگ جهانی دوم تخریب شد، اما چند سال بعد مورد بازسازی نهاده شد. در حال حاضر معماری این سالن تئاتر شگفتی هر بیننده ای را بر می انگیزاند. ساختمان این بنا سه طبقه و به سبک معماری اروپایی است. در کنار ساختمان نیز محوطه ای در فضای آزاد برای تفریح و سرگرمی جهانگرد ها در نظر گرفته شده است.

بلیط هواپیما برای بازدید از میدان بزرگاصلی

یک محل اجتماع بزرگ در حوالی میدان سول است که در اواخر قرن هجدهم میلادی بنا شده است. این میدانگاه باشکوه توسط عمارت های تاریخی در گرداگرد آن محصور شده و در مرکز آن، مجسمه ای از پادشاه فیلیپه سوم نصب شده است. طبقه پائین عمارت ها را بارها، کافه ها و رستوران ها تشکیل می دهند.

در ادوار قدیم، بازرگانان در این میدان جهت فروش کالاهای خود تجمع می کردند. زمانی که پادشاه فیلیپه دوم نخستین دادگاه را در شهر مادرید تاسیس نمود، تصمیم گرفت از این میدان در فرصتهای خاص جهت انجام محاکمات و کیفر مجرمان استفاده کند. هم اکنون مردم برای خوردن و آشامیدن و تماشای برنامه های هنری که در وسط این میدان برگزار می گردد، در این مکان اجتماع می نمایند.

بلیط هواپیما برای بازدید از دروازه خورشید

دروازه خورشید (Puerta del Sol) یکی از میدان های پر رفت آمد شهر مادرید است. این میدان در مرکز شبکه سراسری از جاده های اسپانیا نهاده شده است و در پیاده روی این مکان می توانید تخته سنگی را به نشان نقطه صفر عزیمت مسافران، ببینید. دروازه خورشید در نزدیکی Plaza Mayor نهاده شده است و به دلیل مرکزیت این میدان بسیاری از هتل و ساختمان های اداری مادرید در نزدیکی این میدان واقع شده است.

این میدان همچنین دارای ساعت معروفی است که هر ساله مردم مادرید در این میدان سال نو را تحویل می نمایند و با زدن ضربه زنگ (به صورت سنتی) و بنا بر اعتقاداتی دوازده حبه انگور می خورند و سال نو را شروع می نمایند. در ضلع جنوبی میدان می توانید مجسمه سوار بر اسب چالز سوم اسپانیا را ببینید و در سمت شمال میدان می توانیدمجسمه خرس و توت فرنگی درختی را مشاهده کنید. مجسمه خرس و درخت حدود 20 تن وزن دارد. هر دو این مجسمه ها سمبل خانوادگی و اشرافی کشور اسپانیا محسوب می گردد.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به اسپانیا به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

fa.wikipedia.org

aoaonline.ir

setare.com

jadehayesabz.ir

elmdaily.ir

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به اسپانیا ، برای دیدن کلیک کنید.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: سفرستان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1638

به "بلیط هواپیما به مادرید پایتخت سفر، فوتبال و هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به مادرید پایتخت سفر، فوتبال و هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید