با هلپیکال به کارها رسیدگی کن

به گزارش مجله بای بلاگ، احتمالا اگر روزی می گفتند قرار است شرایطی ایجاد گردد که به جای رفتن به بانک، اداره های دولتی، پیگیری امور سازمانی، تنظیم شکایت و ثبت درخواست های مختلف فقط در خانه بنشینید و وبسایت های این مراکز و سازمان ها را باز کنید و تمام کارهایتان را انجام دهید، تعجب می کردیم و می گفتیم این دیگر چه شوخی بی مزه ای است!

با هلپیکال به کارها رسیدگی کن

در حالی که امروز اگر سازمان و اداره ای چنین امکانی را فراهم ننموده باشد تعجب می کنیم و نگران زمان هایی می شویم که قرار است در راهروها و طبقات آن سازمان برای پیگیری چند کار کوچک تلف کنیم البته گاهی ناچاریم از راه تماس تلفنی از مراحل انجام کارمان در اداره ای با خبر شویم که متاسفانه باید دقایق زیادی را پشت خط منتظر بمانیم و در نهایت هم کارشناسی که مسئول جوابگویی است در محل کارش حاضر نباشد و پیگیری همه چیز به روزهای آینده موکول می گردد.

در چنین شرایطی هیچ چیز از این بهتر نیست که بستری وجود داشته باشد تا بتوانیم تمام فرایندهای کار اداری مان را در آن ببینیم و هر جایی که احتیاج به تغییر و تصحیح بود بدون هزینه و دردسر رفت وآمد، آن را اعمال کنیم. این خدمتی است که کارشناسان شرکت نام آوران فناوری اطلاعات پرنیا ارائه داده اند.

شرکت نام آوران فناوری اطلاعات پرنیا با ارائه محصول هلپیکال توانسته است معضل ثبت، مدیریت و پیگیری انواع موضوعات از جمله پشتیبانی، شکایات، وظایف سازمانی و ... را برای فرآیندهای درون سازمانی و برون سازمانی شرکت ها و سازمان ها حل نماید.

محمدباقر صابری مقدم، مدیر عامل شرکت نام آوران فناوری اطلاعات پرنیا می گوید: هیچ سازمان و شرکتی وجود ندارد که بتواند ادعا کند موضوع ثبت و رسیدگی به درخواست در آن اتفاق نمی افتد. زیرا اکنون تمام کسب و کارها برای رسیدگی و نظارت به کار پرسنل و همچنین ارتباط موثر و دقیق با مشتری ها به چنین سامانه ای احتیاج پیدا می نمایند. نرم افزار هلپیکال نمونه ای از نرم افزارهایی است که خدماتی مانند ثبت و پیگیری و مدیریت را به شرکت ها و سازمان ها ارائه می دهد.

چرا پیغام رسان ها نمی توانند کار هلپیکال را نمایند؟

پیش از آن که نرم افزارهای Ticketing در جهان پدید بیایند، بیشتر امور در کاغذ ثبت می شد و نگه داری و بایگانی آنها بسیار سخت بود. در این بین خطراتی مانند آتش سوزی یا از بین رفتن در گذر زمان، اسناد و مدارک اداره ها را تهدید می کرد و از طرفی دسترسی و پیداکردن یک نسخه خاص در مجموعه ای عظیم کار بسیار طاقت فرسایی بود.

پس از گذشت مدتی با توجه به احتیاجهای ایجاد شده شرکت ها، کم کم پیغام رسان های اینترنتی روی کار آمدند که تا حدودی کار راه انداز بودند اما چالش های زیادی هم داشتند. مثلا این که اگر شرکتی از پیغام رسان خاصی استفاده می کرد با فیلتر شدن آن، تمام اطلاعاتش در معرض خطر قرار می گرفت. مشکل بعدی خارج شدن داده ها و اطلاعات از ترافیک اینترنت کشور بود که برای سازمان ها و شرکت ها نگران نماینده و مسأله ساز می شد. آنها تمایل نداشتند داده های محرمانه شان را در هر بستری رد و بدل نمایند و احتیاج به فضایی امن برای ذخیره و انتقال داشتند.

معضل دیگر، ویرایش و ایجاد تغییر در پیغام رسان ها و حتی ایمیل بود که می توانست دردسرهای فراوانی ایجاد کند؛ برای نمونه وقتی شخصی پیغامی را ارسال می نماید در پیغام رسان های مختلف، امکان تغییر یا حذف آن وجود دارد. این ماجرا برای شخص دریافت نماینده پیغام هم هست و او می تواند پیغام ها را حذف نموده و مدعی گردد هیچ چیزی دریافت ننموده است.

شناسایی احتیاج و ریسک پذیری، لازمه کارآفرینی

استفاده از نرم افزارهای Ticketing سال هاست در جهان رایج است. اما در سال 1396 که هلپیکال برای اولین بار به بازار کشور عرضه شد، محصولات نرم افزاری با فناوری های رایج امروز وجود نداشت. بسیاری از شرکت ها سعی می کردند نمونه های خارجی را بخرند و این باعث خروج ارز از کشور می شد. مجموعه هایی هم که از نمونه های کِرَک شده استفاده می کردند با مسائل زیادی روبه رو بودند.

بنیانگذار هلپیکال با اشاره به نکات بالا در ادامه تصریح می نماید: من با دیدن این احتیاجی که در جامعه وجود داشت تصمیم گرفتم با وجود علاقه اطرافیانم به کارمندی در شرکت ها، کسب و کار خودم را راه اندازی کنم. اوایل خیلی سخت بود؛ ناچار بودم با درآمدی که از پروژه های مختلف به دست می آوردم هزینه پیشرفت و توسعه شرکت را بپردازم. ولی کم کم کار جلو رفت و با اخذ مدرک دانش بنیانی در سال 98 و همچنین کسب مجوز واحد فناور از سوی پارک علم و فناوری خراسان در سال 99 جهت پیشرفت برایم هموارتر شد؛ تا جایی که امروز ما یک شرکت با شش نفر نیرو هستیم که برنامه توسعه بیشتر را پیش رو داریم. اکنون استارتاپ های عظیم و مشهور کشور، شرکت های خصوصی، کسب و کارهای حوزه فین تک، و حتی مراکز دانشگاهی و آموزش عالی از محصول ما استفاده می نمایند.

چالش های جهت کارآفرینی

مدیر شرکت پرنیا می گوید: حق امتیاز برای ما از چالش های جدی است. برخی از شرکت ها اصرار دارند که نرم افزار روی سِرورهای خودشان مستقر گردد و اطلاعات از محل کارشان خارج نگردد. این یعنی کل نرم افزار ما در اختیار کسانی قرار بگیرد که نمی دانیم قرار است با آن چه کاری انجام دهند. برای برطرف این مسائل، ما نرم افزار را در وزارت ارشاد ثبت نموده ایم و تاییدیه شورای عالی انفورماتیک را هم برای آن گرفته ایم. با این حال هنوز هم دغدغه حق امتیاز وجود دارد.

یکی دیگر از دغدغه های ما تجمع بیشتر حمایت ها و منابع کشور در تهران است که باعث می گردد فرایند توسعه و ارتقای کسب و کارها در شهرهای دیگر مسائل فراوانی داشته باشد. این مسأله در فضای ارتباطات کاری و دسترسی به منابع و سازمان های مهم خلل ایجاد می نماید. ما تمام مراحل کار را در شهر مشهد انجام دادیم و بالاخره از این سختی ها عبور کردیم. اما این مسأله همواره گریبان افراد و کسب و کارها را می گیرد.

مزیت های استفاده از هلپیکال به روز رسانی های متعدد

با توجه به این که نرم افزار هلپیکال از سال 96 تا اکنون نزدیک به 150 به روزرسانی داشته است، اکنون به نرم افزاری پایدار تبدیل شده که احتیاجهای مشتری ها را با دقت آنالیز نموده و تقاضای سازمان ها را هم متوجه شده است. بنابراین موارد با انعطاف بسیار زیادی محصول هلپیکال را ارائه نموده است.

قیمت رقابتی

قیمت نرم افزار در مقایسه با نمونه های خارجی که هزینه های بسیار بالایی دارند و سرورهایشان هم در کشور مستقر نیست، بسیار مناسب است.

ارتقای عملکرد مدیران و پرسنل

نرم افزار هلپیکال می تواند برای مدیر یک مجموعه در ارزیابی دقیق کیفیت کار پرسنل و واحدهای سازمانی بسیار یاری نماینده باشد.

مدیر می تواند با استفاده از ابزارهای مدیریتی درون نرم افزار فرایند رسیدگی به درخواست ها را از طرف پرسنل رصد نموده و زمان جوابگویی و انجام کارها را زیر نظر بگیرد. استفاده از هلپیکال یاری می نماید مدیران شرکت ها و اداره ها بتوانند متوجه شوند در چه بخش هایی نیروی انسانی جوابگوی میزان احتیاجها نیست یا کدام بخش ها نیروی اضافه دارند.

کاهش رفت و آمدهای غیرضروری

به یاری هلپیکال، شرکت ها و سازمان ها می توانند فرایند بسیاری از امور را به شکل اینترنتی به مخاطب ارائه دهند و با این روش مراجعه ارباب رجوع به اداره ها کمتر شده، آلایندگی هوا در اثر حمل و نقل کاهش پیدا می نماید.

ساماندهی ارتباطات درون سازمانی

ارتباط پرسنل با یکدیگر، مدیریت و مشتری ها به سریع ترین روش ممکن امکان پذیر است، بدون آن که نگرانی برای حذف و ویرایش اطلاعات وجود داشته باشد. فرایند تمام درخواست ها و مراحل انجام کار به شکل دقیق ثبت می گردد و قابل پیگیری حقوقی و رسمی خواهد بود.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7013

به "با هلپیکال به کارها رسیدگی کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هلپیکال به کارها رسیدگی کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید