انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجو

به گزارش مجله بای بلاگ، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا شاهانی گفت: در سال 61 دانشگاه آزاد اسلامی با هدف جلوگیری از خروج علاقه مندان به تحصیلات دانشگاهی از کشور و پاسخگویی به احتیاج علمی و دانشگاهی کشور تاسیس شد.

انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجو

وی از بیکاری 20 هزار فارغ التحصیل مقطع دکتری در کشور اطلاع داد و اضافه کرد: مسئولان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته 45 هزار ظرفیت دکتری اعلام نموده بود که از این تعداد 29 هزار دانشجو در مقطع دکتری پذیرفته شدند، این در حالی است که در سال 91 ظرفیت پذیرش مقطع دکتری تنها سه هزار دانشجو بوده و امسال ظرفیت کل دانشگاه های دولتی 14 هزار و 400 نفر است.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته با چه منطقی 45 هزار دانشجوی دکتری در یک سال پذیرش داشته است؟ به طوری که بسیاری از واحدهای دانشگاهی ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری را هم ندارند.

شاهانی با اشاره به اینکه وزارت علوم نقش خود را در زمینه پذیرش دانشجو به خوبی ایفا ننموده است، گفت: در امسال (سال 96) ظرفیت پذیرش دکتری را به 9 هزار و 800 دانشجو رساندیم که 9 هزار دانشجو پذیرش داشتیم.

وی گفت: در مقطع کارشناسی ارشد در سال 95، 170 هزار دانشجو پذیرفته شده بود که در سال 94 این رقم 200 هزار نفر بوده است و مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را به 68 هزار دانشجو کاهش داده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5247

به "انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید