اعلام کاهش چادرخوابی در گیلان

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری گیلان، کاهش چادرخوابی در گیلان مشاهده می شود.

اعلام کاهش چادرخوابی در گیلان

داستان چیست؟

حمیدرضا آذرپور پیرامون کاهش چادرخوابی در گیلان گفت: در استان گیلان 1942 خانه مجاز برای استفاده گردشگران وجود دارد و حدود سه هزار خانه غیرمجاز هم شناسایی شده که سامان دهی آن ها در برنامه است.

او درباره نارضایتی هتلداران گیلان از گرایش مسافران به خانه های اجاره ای و چادرهای مسافرتی به ویژه در شرایط کرونا اظهار کرد: ما نمی توانیم مسافر را ملزم کنیم کجا اقامت داشته باشد، این سلیقه و ذائقه مهمان است. ضمن اینکه عامل تعیین کننده در اقامت، درآمد گردشگر است. مسلما مسافری که درآمد پایین تری دارد اقامت در خانه را به هتل ترجیح می دهد.

معاون گردشگری استان گیلان ادامه داد: خانه مسافرها را باید از خانه های اجاره ای شخصی تفکیک کرد، خانه مسافرها جز 16 رسته تاسیسات گردشگری قرار دارند و تحت ضوابط تعیینی مجوز می گیرند و مدام تحت نظارت هستند، هر قانونی که برای هتل ها اجرا شود شامل حال این خانه ها هم می شود. با این حال برخی خانه های اجاره ای را با خانه مسافرها اشتباه می گیرند.

او که معتقد به سامان دهی خانه های اجاره ای، دلال ها و تابلوبدست ها است، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد به گردشگری یا امنیت منطقه ای آسیب وارد شود براحتی از طریق این خانه های بدون جواز می توانند اقدام کنند، برای همین با حساسیت مایل به سامان دهی این خانه ها هستیم. حسن این سامان دهی، الزام این خانه ها به رعایت قانون، حفاظت از مسافر و صاحبخانه در برابر آسیب های احتمالی و نظارت مستمر بر ساختار فنی و فعالیت آن ها است.

وی افزود: انتظارمان این است که در جریان سامان دهی، مردم و مسئولان کمک کنند. شاهدیم که استقبال از خانه مسافرها در این سال ها خیلی خوب بوده، چرا که چادرخوابی ها کمتر شده و شماری از آن مسافران به خانه مسافرهای مجاز گرایش پیدا کرده اند.

آذرپور با اشاره به اختیارات محدود سازمان های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای سامان دهی خانه های اجاره ای بدون مجوز تاکید کرد: سامان دهی این خانه ها به کمک نیروی انتظامی و دستگاه قضا نیاز دارد. سیاست گردشگری حذف این خانه ها نیست، وظیفه داریم پس از شناسایی، این خانه ها را به نیروی انتظامی معرفی کنیم و آن ها با همکاری قوه قضاییه برخورد قانونی داشته باشند که این برخورد لزوما قهری نیست، هدف این است که آن خانه ها به ظرفیت رسمی اقامت استان گیلان اضافه شود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2619

به "اعلام کاهش چادرخوابی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کاهش چادرخوابی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید