از روز جهانی حبوبات تا روز جهانی ماهی تن، از جالب ترین روزهای جهانی چه می دانید؟

به گزارش مجله بای بلاگ، سازمان جهانی غذا و کشاورزی سازمان ملل متحده نظر به اهمیت حبوبات (لوبیا، عدس، نخودفرنگی، نخود و لپه) در تغذیه جهانی این روز را تعیین کرد.

از روز جهانی حبوبات تا روز جهانی ماهی تن، از جالب ترین روزهای جهانی چه می دانید؟

هر هفته در سال دست کم یک روز دنیای برای توجه مردم کره زمین به یک مساله یا یک شیء مهم تعیین شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، تا لحظه تهیه این گزارش 150 روز از سوی نهادهای دنیای به ویژه سازمان ملل متحد به یکی از مسائل و دغدغه های دنیای اختصاص داده شده اند. در این میان بعضی از این روزها همچون روز دنیای حبوبات باعث تعجب شده و بعضی را بر آن داشته تا پیشنهاد نام گذاری روز دنیای بادمجان یا دلمه و حتی سمبوسه بدهند!

بعضی از جالب ترین این روزها عبارت اند از:

10 فوریه: روز دنیای حبوبات

سازمان دنیای غذا و کشاورزی سازمان ملل متحده نظر به اهمیت حبوبات (لوبیا، عدس، نخودفرنگی، نخود و لپه) در تغذیه دنیای این روز را تعیین کرد.

21 مارس: روز دنیای جنگل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد 28 نوامبر 2012 این روز را به تصویب رساند. هدف از این اقدام بالا بردن آگاهی دنیای نسبت به انواع مختلف درختان داخل و خارج از جنگل ها برای آیندگان و نسل های بعدی است.

5 آوریل: روز دنیای وجدان

این روز در تاریخ 25 جولای 2019 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید تا مساله وجدان بشری در دنیا جاودان گردد.

30 آوریل: روز دنیای موسیقی جاز

این روز از سوی سازمان آموزش، علوم و فرهنگ سازمان ملل متحده در سال 2011 برای توجه بیشتر به موسیقی جاز و نقش آن در دیپلماسی وحدت بخشیدن به مردم سرتاسر دنیا تعیین شد.

2 مه: روز دنیای ماهی تن

مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تاکید بر اهمیت محافظت از ذخایر ماهی تن و با توجه به تکیه بسیاری از کشورهای دنیا به منابع ماهی تن برای تضمین امنیت غذایی خود و یاری این ذخایر در به حرکت درآوردن چرخ های توسعه اقتصادی، اشتغال و درآمدزایی و پیشبرد زندگی و فرهنگ، این روز را چنین نام گذاری کرد.

16 مه: روز دنیای نور

سازمان ملل متحد نظر به نقشی که نور در علوم، فرهنگ، هنر، آموزش و توسعه مستدام در بخش های مختلف نظیر پزشکی، ارتباطات و انرژی ایفا می نماید چنین نامی بر این روز گذاشت.

20 مه: روز دنیای زنبور

سازمان ملل متحد این روز را به خاطر افزایش آگاهی بخشی نسبت به اهمیت گرده افشانی که نقش مهمی در حل مسائل مربوط به تامین غذای دنیای و از بین بردن گرسنگی در کشورهای در حال توسعه ایفا می نماید به زنبورها اختصاص داد.

21 مه: روز دنیای چای

دنیا این روز را با هدف توسعه تدابیر اجرایی فعالیت های حمایت از فراوری و مصرف مستمر چای گرامی می دارد. تعیین این روز با هدف آگاهی بخشی بیشتر نسبت به اهمیت چای در مبارزه با گرسنگی و فقر و با هدف جلب توجه دولت ها و افراد به تاثیر دنیای تجارت چای بر کارگران و کشاورزان اجرا شده است.

3 ژوئن: روز دنیای دوچرخه

سازمان ملل متحد در مصوبه 12 آوریل 2018 خود این روز را به دوچرخه اختصاص داد تا فواید متعدد اجتماعی استفاده از آن برای حمل ونقل و تفریح مورد توجه همگان قرار گیرد و جوامع با مزایا و استفاده های مختلف دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه ای ساده، در دسترس، پاک و مناسب برای محیط زیست آشنا شوند.

16 ژوئن: روز دنیای حواله های اقتصادی خانوادگی

سازمان ملل متحد این روز را به منظور ارج نهادن به سهم 200 میلیون نفر از مهاجرانی که می کوشند تا زندگی 800 میلیون فرد دیگر از اعضای خانواده شان را در وطن خود بهبود بخشند و آینده امیدوارکننده ای برای بچه ها شان رقم بزنند بدین صورت نام گذاری نموده است.

19 نوامبر: روز دنیای دستشویی

از سال 2001 تا 2013 این روز را صرفاً سازمان دنیای دستشویی گرامی می داشت، اما از 2013 سازمان ملل متحد هم با هدف بردن توجه دنیای به سمت مسائل مربوط به فاضلاب و بهداشت عمومی این روز را رسماً مصوب کرد.

11 دسامبر: روز دنیای کوه

از سال 2003 مجمع عمومی سازمان ملل متحد به این روز رسمیت بخشید و آن را مصوب کرد. این سازمان جامعه دنیای را تشویق کرد تا در این روز مراسم گوناگونی را در سطوح مختلف با هدف نشان دادن اهمیت کوه ها در رشد پویا ترتیب دهند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7000

به "از روز جهانی حبوبات تا روز جهانی ماهی تن، از جالب ترین روزهای جهانی چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از روز جهانی حبوبات تا روز جهانی ماهی تن، از جالب ترین روزهای جهانی چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید