آیفون 13 رونمایی شد؛ مشخصات و ویژگی های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

به گزارش مجله بای بلاگ، شرکت آمریکایی اپل، انتها پس از ماه ها جنجال بر سر نام، مشخصات و ویژگی های جدیدترین پرچمدار گوشی هوشمند خود، به طور رسمی این دستگاه را در جریان کنفرانس اختصاصی California Streaming و با نام iPhone 13 در بعد از ظهر روز سه شنبه 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) معرفی کرد که شامل چهار مدل چهار مدل آیفون 13 اصلی، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس، می گردد.

آیفون 13 رونمایی شد؛ مشخصات و ویژگی های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

به گزارش خبرنگاران، به طور کلی گوشی های نو سری آیفون 13، از لحاظ ظاهری و حتی ساختاری، شباهت زیادی با سری آیفون 12 دارند اما تغییرات و بهبودها هم چشمگیر است. آیفون 13 و آیفون 13 مینی همچون گذشته از نمایشگرهای OLED موسوم به Super Retina XDR بهره می برند اما ارتقای قابل توجهی یافته اند که می تواند روشنایی تا 800 نیت را هم ارائه دهند. آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هم به نوع نوی از نمایشگر Super Retina XDR با نرخ نوسازی تطبیق پذیر پروموشن مجهز شده اند. آیفون های نو بعلاوه به نسل نو پردازنده های اختصاصی A15 Bionic مجهز شده اند. در ادامه شما را با مشخصات کامل آیفون نو آشنا خواهیم کرد.

مشخصات و ویژگی های آیفون 13 و آیفون 13 مینی

اپل با معرفی آیفون 13 و آیفون 13 مینی، نوآوری های چشمگیری در دوربین و تراشه قدرتمند با جهش چشمگیر در عمر باتری ارائه می دهد. این گوشی ها با طراحی زیبا و لبه های صاف براق، در پنج رنگ صورتی، آبی، نیمه شب، نور ستاره و قرمز، از آدینه 17 سپتامبر برای پیش فروش و از 24 سپتامبر برای خرید مستقیم در دسترس خواهند بود. اپل، آیفون های 13 و 13 مینی را با قیمت پایه 699 و 799 دلاری به فروش خواهد گذاشت. این گوشی ها از یک قاب آلومینیومی محکم بهره می برند و نمایشگرها هم به یک محافظ سرامیکی منحصر به iPhone مجهز شده اند که از هر شیشه گوشی هوشمند سخت تر است. بعلاوه هر دو مدل دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک هستند.

آیفون 13 و آیفون 13 مینی، به ترتیب از نمایشگرهای 6.1 و 5.4 اینچی OLED موسوم به Super Retina XDR بهره می برند که با 28 درصد نسبت کنتراست بهبود یافته، حداکثر روشنایی بالغ بر 800 نیت در محیط های بیرونی و 1200 نیت حین نمایش محتوای HDR را ارائه می دهند. البته باید توجه داشت که نمایشگر آیفون های 13 و 13 مینی هم مانند نسخه قبلی، از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره خواهند برد. در این میان هم به لطف استفاده از تراشه A15 Bionic، عمر باتری این گوشی ها هم به طرز چشمگیری ارتقا یافته است. به عبارت بهتر، آیفون 13 تا 2 ساعت و نیم بیشتر از آیفون 12 و آیفون 13 مینی تا 1 ساعت و نیم بیشتر از آیفون 12 مینی، شارژ دهی خواهند داشت.

آیفون 13 و آیفون 13 مینی نشان دهنده یک جهش بزرگ در طراحی دوربین با پیشرفت در سخت افزار و عکاسی محاسباتی هستند که عکس ها و فیلم های خیره نماینده ای را ارائه می دهند. دوربین نو واید، با پیکسل 1.7 میکرومتر، دارای بزرگترین سنسور موجود در سیستم دوربین دوگانه آیفون است و قادر است 47 درصد نور بیشتری را برای نویز کمتر و نتایج روشن تر جمع آوری کند. OIS سنسور شیفت، فناوری که برای اولین بار در iPhone 12 Pro Max معرفی گردید و در هیچ گوشی هوشمند دیگری یافت نمی گردد، در تمام مدل های آیفون 13 حتی مدل مینی وجود دارد. دوربین اولتراواید آیفون 13 و 13 مینی از حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و زاویه دید عریض 120 درجه بهره می برد. اپل می گوید دوربین اولتراواید نو تا 92 درصد عملکرد بهتری در عکاسی شب نسبت به نسل گذشته ارائه می دهد. این گوشی ها بعلاوه به حالت فیلم برداری نوی موسوم به Cinematic Mode مجهز شده اند که از هوش مصنوعی برای واقعی تر کردن فیلم های ثبت شده بهره می برد. این دو گوشی قابلیت فیلم برداری 4K HDR با نرخ نوسازی 60 فریم برثانیه را هم دارند.

آیفون 13 و آیفون 13 مینی، همانگونه که اشاره شد از تراشه نو A15 Bionic بهره می برند که به گفته اپل تا 50 درصد سرعت پردازشی بیشتری در مقایسه با رقیبان را ارائه می دهد. این تراشه از فناوری 5 نانومتری استفاده می نماید و نزدیک به 15 میلیارد ترانزیستور برای انجام سخت ترین کارها از جمله نوترین ویژگی های عکاسی محاسباتی را دارد. A15 Bionic از 6 هسته شامل 2 هسته پرقدرت و 4 هسته کم مصرف به اسم CPU استفاده می نماید که قادر است تا 30 درصد بیشتر از رقیبان، جلوه های بصری و نورپردازی واقعی را در بازی های پر گرافیک ایجاد کند.

طراحی سخت افزاری سفارشی در خط آیفون 13 دارای باندهای 5G بیشتری است که به آن امکان می دهد تا در پوشش های بیشتر و عملکرد بیشتر در مکانهای بیشتری به وسیله 5G کار کند. این گوشی ها بعلاوه به قابلیت هوشمندی مجهز هستند که وقتی گوشی نیازی به اتصالات 5G ندارد، آن را به صورت اتوماتیک به حالت LTE منتقل نمایند تا مصرف باتری کاهش یابد. پایان این گوشی ها با سیستم عامل نو iOS 15 روانه بازار خواهد شد تا دنیایی از امکانات نو را در اختیار کاربر قرار دهند.

تماس های FaceTime با صدای فضایی و حالت نو پرتره طبیعی تر به نظر می رسند، ویژگی های نو Focus به کاربران یاری می نماید حواس پرتی خود را کاهش دهند، اعلان ها دوباره طراحی شده اند و Live Text از هوش روی دستگاه برای تشخیص متن در عکس استفاده می نماید. نقشه های اپل روشهای نو زیبایی را برای حرکت و کشف دنیا با تجربه سه بعدی نو رانندگی در شهر و مسیرهای پیاده روی در واقعیت افزوده ارائه می دهد. آب و هوا با نقشه های تمام صفحه و نمایش داده های گرافیکی بیشتر باز طراحی شده است، Wallet از کلیدهای خانه پشتیبانی می نماید و کنترل های نو حفظ حریم خصوصی در Siri ، Mail و مکان های دیگر در سراسر سیستم از اطلاعات کاربر بیشتر محافظت می نماید.

مشخصات و ویژگی های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

پیشرفته ترین سیستم دوربین حرفه ای تا کنون در iPhone؛ صفحه نمایش Super Retina XDR با ProMotion؛ جهش بزرگ در عمر باتری؛ A15 Bionic، سریعترین تراشه در گوشی های هوشمند و تجربه پیشرفته 5G، تنها بخشی از ویژگی های گوشی های پرچمدار آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس است. آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس، با نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی، بدنه شیشه ای با پوشش مات و فریم فولادی براق با سطح تخت، شباهت بسیار زیادی با نمونه های مشابه خود در سری آیفون 12 دارند. این گوشی ها در چهار رنگ نو آبی، طلایی، نقره ای و گرافیت، از آدینه 17 سپتامبر برای پیش فروش و از 24 سپتامبر برای فروش مستقیم در دسترس خواهند بود. اپل مدل های حرفه ای آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس را بدون افزایش قیمت نسبت به نسل گذشته به ترتیب با قیمت پایه 999 و 1099 دلار به فروش خواهد رساند.

آیفون های 13 پرو و 13 پرو مکس همچون گذشته از سه دوربین واید، اولتراواید و تله فوتو بهره می برند اما دوربین های سری جدی شاهد تغییراتی چشمگیر بوده است. دوربین کاملاً نو واید و 12 مگاپیکسلی این گوشی ها، دارای سنسور بزرگتر با پیکسل 1.9 میکرومتر است که بزرگترین نمونه در گوشی های آیفون به تعداد می رود. همراه با دیافراگم بزرگتر ƒ/1.5 ، دوربین عریض در iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max پیشرفت چشمگیری در شرایط کم نور، تا 2.2 برابر در مقایسه با آیفون 12 پرو و تقریبا 1.5 برابر در مقایسه با آیفون 12 پرو مکس ارائه می دهد. تثبیت نماینده نوری سنسور شیفت OIS که منحصر به آیفون است، در هر دو مدل دارد و سنسور را به جای لنز تثبیت می نماید تا تصاویر واقعی تری را عرضه کند.

دوربین نو Ultra Wide دارای دیافراگم بسیار گسترده تر ƒ/1.8 و سیستم فوکوس اتوماتیک نو است که 92 درصد بهبود را در محیط های کم نور به ارمغان می آورد و تصاویری روشن تر و واضح تر فراوری می نماید. در واقع این طراحی نو لنز، قابلیت فوکوس اتوماتیک را برای اولین بار در لنزهای اولترا واید به ارمغان می آورد. این قابلیت کاربران را قادر می سازد تا تصاویری واضح و خیره نماینده را در جایی که اشیاء بزرگتر از میزان واقعی به نظر می رسند را ضبط نموده و سوژه ها را با حداقل فاصله فوکوس 2 سانتی متر بزرگنمایی نمایند. آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس بعلاوه دارای یک دوربین تله فوتو 77 میلیمتری نو هستند که به کاربران امکان می دهد در حین فیلمبرداری به سوژه های خود نزدیک شوند و زوم اپتیکال 3 برابری را برای کل محدوده ارائه دهند.

در این میان یک موتور عصبی نو ISP در A15 Bionic، به پیشرفت عکاسی محاسباتی دوربین های نو آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس یاری می نماید. تنظیمات برگزیده از پیش معین شده و سفارشی در صحنه ها و موضوعات کار می نماید و برخلاف یک فیلتر ساده، به طور هوشمند تنظیمات مناسب را در قسمت های مختلف عکس اعمال می نماید تا اطمینان حاصل گردد که عناصر مهم مانند رنگ پوست حفظ شوند. برای اولین بار، حالت شب برای همه دوربین های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از جمله دوربین تله فوتو اعمال شد و با یاری Smart HDR 4، کاربران می توانند انتظار بهبود رنگ، کنتراست و روشنایی سوژه ها را حتی در عکس های گروهی داشته باشند. این دو گوشی بعلاوه، ویژگی های محبوبی مانند Deep Fusion ، Apple ProRAW و حالت پرتره با نورپردازی پرتره را ارائه می دهند. حالت فیلم برداری نو Cinematic Mode که با استفاده از هوش مصنوعی عمل می نماید، هم از دیگر قابلیت های این دو گوشی است.

تراشه A15 Bionic در مدل های آیفون 13 بالاتر، حتی پیشرفته تر است که قدرت و کارایی چشمگیری را ارائه می دهد و ویژگی های فوق العاده نو صفحه نمایش، دوربین و فیلم را که در گوشی های قبلی آیفون امکان پذیر نبود، راهنمایی می نماید. با فناوری 5 نانومتری، A15 Bionic را که سریعترین تراشه در تلفن های هوشمند به تعداد می رود، دارای پردازنده گرافیکی نو 5 هسته ای در سری Pro است که سریعترین عملکرد گرافیکی را در هر گوشی هوشمند به ارمغان می آورد. این امر بدان معنا است که این تراشه بنا به ادعای اپل می تواند تا 50 درصد سریعتر از رقبای پیشرو، عمل کند.

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس، مانند نسخه های مشابه خودر در سری آیفون 12، به ترتیب از نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی، بدنه شیشه ای با پوشش مات و فریم فولادی براق با سطح تخت، برخوردار هستند. این دو گوشی از پنل OLED کارآمدتر Super Retina XDR با ProMotion بهره می برند که از نرخ تازه سازی تطبیقی از 10 هرتز تا 120 هرتز پشتیبانی می نماید. صفحه نمایش هوشمند نو از پنل OLED کارآمدتر، موتور نمایشگر نو A15 Bionic، عملکرد سریعتر GPU، پردازنده پردازنده لمسی همواره روشن استفاده می نماید و به طور سفارشی طراحی شده است تا با iOS 15 کار کند. در واقع این روشن ترین صفحه نمایش آیفون به تعداد می رود که روشنایی 1000 نیت در محیط های بیرونی و 1200 نیت هنگام نمایش محتوای HDR را عرضه می نماید.

پایان این گوشی های هوشمند پرچمدار به مانند دو مدل قبلی شاهد تغییر در معماری داخلی بوده اند تا عملکرد بهتر باتری را عرضه نمایند. باتری آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هم به ترتیب یک و نیم و دو نیم ساعت شارژدهی بیشتر را نسبت به نمونه های مشابه در سری آیفون 12، ارائه می دهند. بنا به اعلامیه اپل، این دو گوشی پرچمدار در چهار پیکربندی 128، 256 و 512 گیگابایت به همراه مدل نو یک ترابایتی، راهی بازار خواهند شد.

منبع: apple.com

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8363

به "آیفون 13 رونمایی شد؛ مشخصات و ویژگی های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 رونمایی شد؛ مشخصات و ویژگی های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید