آیا سیارک ماسک دار امشب زمین را نابود خواهد نمود؟

به گزارش مجله بای بلاگ، این سیارک که تخمین زده می گردد 1.2 مایل پهنا داشته باشد، اوایل روز چهارشنبه (شب به وقت تهران) از کنار زمین عبور خواهد نمود، اما انتظار نمی رود که با سیاره ما برخورد کند.

آیا سیارک ماسک دار امشب زمین را نابود خواهد نمود؟

این سیارک 52768 که با نام (1998 OR2) هم شناخته می گرددو نخستین بار در سال 1998 کشف شد. این سیارک قرار است امروز از فاصله 3 میلیون و 908 هزار و 791 مایلی زمین عبور خواهد نمود و سرعتی برابر با 19461 مایل در ساعت دارد. طبق این محاسبات یعنی این سیارک تقریبا 16 برابر دورتر از فاصله ماه با زمین است.

طبق اعلام مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا، این سیارک در ساعت 5:56 دقیقه بعد از ظهر به وقت آمریکا از کنار زمین عبور خواهد نمود. این مرکز وظیفه ردیابی و رصد اجرام نزدیک به زمین را که احتمال برخورد با زمین را دارند برعهده دارد. به گفته ناسا، این مرکز 20 سال است که این سیارک را ردیابی می نمایند.

شما می توانید این رویداد را امشب به صورت زنده در وب سایت تلسکوپ مجازی The Virtual Telescope تماشا کنید. جیانلوکا ماسی، بنیانگذار و مدیر علمی تلسکوپ مجازی در ایتالیا مدتی است که این سیارک را ردیابی و تصویربرداری نموده است.

اگر این سیارک قرار بود که به زمین برخورد کند، طبق گفته ناسا در زمانی که این سیارک کشف شده بود، این سیارک به اندازه ای بزرگ هست که بتواند تاثیرات جدی بر دنیا بگذارد.

سیارک ماسک دار

رصدخانه آرچیبو در پورتوریکو اعلام نموده است که مطابق شکل آن، این سیارک هم به دلیل شیوع ویروس کرونا ماسک زده است!

آن ویرکی، رئیس بخش رصد سیاره ای رصدخانه آرچیبو، در بیانیه ای گفت: ویژگی های توپوگرافیک مقیاس کوچک، تپه ها و ناهمواری های انتهای سیارکOR2 1998 جذاب است. اما از آنجا که همه ما این روزها درگیر بیماری کووید-19 هستیم، این ویژگی های توپوگرافیک سیارک باعث می گردد فکر کنیم که این سیارک ماسک زده است.

رصدخانه آرچیبو یک بنیاد ملی علمی است که توسط دانشگاه فلوریدا اداره می گردد، تیمی از کارشناسان این بنیاد در حال رصد این سیارک نزدیک به زمین هستند. رصدخانه آرچیبو توسط مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا پشتیبانی می گردد و شهاب سنگ ها و سیارک ها را از اواسط دهه 90 میلادی تجزیه و تحلیل می نماید.

در طول دنیاگیری ویروس کرونا، دانشمندان رصدخانه آرچیبو در حال ادامه مشاهدات خود از این سیارک هستند. در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی، آنها تعدادی دانشمندان و اپراتورهای راداری خود را در این مرکز با محدودیت کنترل می نمایند و در طول کار ماسک می زنند.

در این زمینه بخوانید:

آیا شهاب سنگی بزرگ 2 ماه دیگر زمین را نابود می نماید؟

پروژه آرتمیس؛ ناسا به دنبال تسخیر ماه است؟

این سیارک به عنوان یک جرم آسمانی بالقوه خطرناک طبقه بندی شده، چون اندازه آن از 500 فوت بزرگ تر است و در فاصله 5 میلیون مایلی مدار زمین قرار گرفته است. کارشناسان آرچیبو سیارک هایی از این دست را رصد و از مشاهدات خود برای معین جهت آن ها در آینده استفاده می نمایند تا بتوانند سیارک های خطرناک برای زمین را آنالیز و دسته بندی نمایند.

آیا این سیارک بزرگ ترین جرم مدار زمین است؟

فلاویان واندیتی، دانشمند تحقیق در رصدخانه می گوید: محاسبات راداری به ما این امکان را می دهد که دقیقا بدانیم این سیارک در آینده چه جهتی را طی می نماید. در سال 2079 ، سیارک 1998 OR2 تقریباً 3.5 برابر نزدیک تر از فاصله کنونی آن در حال حاضر خواهد بود. به این خاطر شناخت دقیق مدار آن بسیار مهم است.

این بزرگ ترین سیارکی است که انتظار می رود طی دو ماه آینده از مدار زمین عبور کند، اما بزرگ ترین سیارک یا شهاب سنگی نیست که تا به امروز از مدار زمین عبور نموده است.

افتخار بزرگ ترین جرمی که تا به امروز از مدار زمین عبور نموده متعلق به سیارک 3122 فلورانس (1981 ET3) است که در تاریخ 1 سپتامبر سال 2017 از کنار زمین عبور کرد و خوشبختانه به زمین برخورد نکرد. قطر این سیارک تقریبا پنج و نیم مایل یعنی چهار برابر بزرگ تر از سیارک OR2 1998 است که امشب از مدار زمین رد می گردد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5263

به "آیا سیارک ماسک دار امشب زمین را نابود خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سیارک ماسک دار امشب زمین را نابود خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید